View Single Post
Sitat av Kråke123456 Vis innlegg
Ja, det vil jeg tro. Men alkohol har nok mindre fare for å gjøre deg avhenging.
Men er nok mange som skulle ønske de ikke tok sin første dram ja.



"Problemet" her er jo at hun jenta jeg er glad har jo lett tilgang på det.
Så hvis jeg først går ned den veien og det blir et problem, så må jeg jo kutte henne ut også. Hvis suget er der, skal nok myye viljestyrke til å holde seg unna når du vet hun går på badet og tar en linje og du er i stua på samme fest.
Eller om de legger opp på bordet.

Og bra du ikke ble hektet da. Må jo si det.
Viser jo at det KAN gå bra også.
Har ikke lyst å leve et liv hvor det å ta seg en fest blir et strev for å holde seg unna kokain... er det 6 mnd med pain før det gir seg helt så er det jo et nesten problemfritt forsøk.
Vis hele sitatet...
Nå er det allerede presisert at vi bruker ordet avhengighet helt feil her, og dette går igjen.

6mnd med pain = problemfritt
Virkelig? Fortell mer.

Sitat av Kråke123456 Vis innlegg
Litt forskjellig tilbakemeldinger her.

Men ja, er nok ikke redd for å bli direkte avhenging, men mer redd for suget som folk snakker om her.

Er ikke en som drikker veldig mye. Typ null til daglig og kun fest. Og fest er det ikke veldig ofte.
Så vil vel redusere suget/faren noe vil jeg tro.

Men er vedlig delt i hodet.
Ene siden sier jeg bare skal gjøre det, bli ferdig og prøv.
Er ikke såå farlig.

Den andre sier jeg skal holde meg langt unna. Er en mulighet det er så fett jeg bare må ha mer.

Får jeg suget er det noe jeg ville takle..



Det er dette jeg frykter mest...
Lever lykkelig uviten idag.



Så du har ikke suget idag?
Eller erstattet kokain med noe anna?
Var 6mnd med selvkontroll så var det over?
Vis hele sitatet...
Du skriver selv at du lever lykkelig uviten i dag, og er redd for hvordan suget er. Skriver om at du og venninda på fest fort kan bli dårlig påvirkning for hverandre.

I tråden lurer du på om man man kan bli avhengig, og i samme tråden skriver du "Får jeg suget er det noe jeg vil takle" er dette en påstand, eller vil du ha tips til å takle suget?

Nok en gang, du får 6 mnd med stålkontroll over et konstant russug til å høres ut som barnemat selv om du selv sier du er lykkelig uvitende.

Ja det kan gå bra. Men det kan ikke bli særlig billig. Hva gir det deg i det store og hele? Et hvitt pulver til bortimot tusenlappen som du etter hvert vil ha mere av hvis du gjør det til vane.

Dette er noe jeg har problemer med å forstå.
Jeg forstår at folk røyker hasj, jeg forstår at noen ønsker å utforske psykedelika.
Jeg kan forstå at noen blir avhengige av opiater etter bruk til f.eks smertelindring.
Men at noen syntes det er verdt risken for avhengighet ved å leke med en verdenskjent stimulant ved kallenavnet "the white bitch"(ikke uten grunn) skjønner jeg ikke... Hva har man igjen for det etterpå bortsett fra trangen til mer(selv om det "går bra med noen")?