Tråd: Hardstyle DNA
View Single Post
Kanskje jeg formulerte meg litt feil. Var vanskelig å få med alt jeg ville når jeg måtte skrive på mobilen i stad.

DNA arrangørene har gjort en kjempe jobb og det er på ingen måte dems feil. Jeg synes bare de leide inn et vaktselskap som jobba veldig i mot. Folk tror at det er hardstyle sjangeren det er noe galt med. Det er absolutt helt feil fokus. Det er dop overalt, uansett musikk sjanger osv. Vet om flere som for eks har blitt busta i å ha tatt drugs på "gudruns" i oslo for eks. og de har bare blitt kasta ut av vaktene nettopp pga de ikke ønsker dårlig rykte og styr med politiet.. Jeg skjønner at dette er et offisielt event og at vaktene må gjøre det de kan for å "stoppe" dopet. At folk heller skal ruse seg på alkohol og bli agressive og gjerne sloss er jo mye bedre enn at folk tar MDMA og gir hverandre en klem.. men det er jo en annen sak. vi kommer ingen vei der, uansett hva vi mener

Det er ikke noe forskjell på hvordan Hardstyle DNA og Qlimax formulerer sin nulltoleranse for dop på deres eventer. det er kun forskjell på hva vaktene ser etter. Etter å ha vært 3 år på rad på Qlimax så har jeg lest gjennom reglene.

Drugs
We must comply with the local drug policy in Arnhem, which is zero-tolerance. So please be careful with whatever you are taking with you. A lot of people do not know what a zero-tolerance policy means; it means that the Arnhem council is not allowing any forms of soft and/or harddrugs.

.... Ja jeg skjønner at Norge tydeligvis er helt nazi på dette. men de jobber jo egentlig bare i mot seg selv.
Qlimax var for et par år siden rangert som den konserten med flest folk og minst vold.
Men det er selvfølgelig også en annen sak. Det er synd Norge er så trangsynte. det er alt jeg sier.. Folk velger å bruke rusmidler som ofte er mindre skadelig og bedre for nettopp den setting enn alkohol her.

Jeg tror ikke det vil være mulig å holde offisielle fester lengre pga ryktet EDM sjangeren har fått og fokuset vaktene/politiet setter i gang hver gang det skjer. Dro på et psytrance rave (neverland) etter hardstyle DNA og det var utrolig avslappende. Kun folk som smiler, ingen fulle ubrukelig folk som lager bråk. Synd alt må holdes underground. Men kanskje best slik