View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er i samme situasjon som deg TS. Jeg har et usunt forhold til akohol og hasj, drev litt med andre rusmidler i ny og ne, men uten noe særlig problemer med det. Alkoholen har jeg ikke hatt en ukes pause fra på flere år, jeg er midt i tyve-årene nå, og hverdagen min de siste årene har bestått av å "kose meg" hele tiden, dvs at jeg drakk når jeg kunne, alene også. Drakk vel på gjennomsnitt 4 ganger i uken, som oftest med hasj inkludert. Hvis jeg ikke drakk så røyket jeg.

Jeg tror for min del, så ville jeg fjerne rastløsheten jeg hadde inni meg til enhver tid, og da gjorde jeg det ved å drikke noen pils, eller røyke en jay. Jeg kunne drikke fra 2-4 pils, eller 10-15 ettersom set/setting, men noen pils "måtte jeg ha".

Er 8 dager uten noe rus nå, det er kjedelig men jeg prøver som deg å holde ut. Det som hjelper for meg er å gjøre ting som jeg utsatte pga rusen, som f.eks fikse opp i økonomien, rydde litt ekstra i leiligheten. Begynt å høre på mozart i mens jeg eksperimenterer på kjøkkenet, prøver å lage god mat. Jeg har også tatt opp skateboarding som jeg drev med for 10 år siden. Går lengre turer med hunden uten noe musikk i ørene - det gir meg litt klarhet i tankene.

Ellers har jeg nettopp signet treningsabbo, håper jeg klarer å komme meg til treningssenteret 3 dager i uken.

Det som jeg finner vanskelig er det sosiale, kan liksom ikke henge med de jeg pleide å drikke eller røyke med lenger, da røyken og drikkingen var ofte grunnen til at vi møttes. En venn av meg som jeg går way back med ville ikke henge med meg siden jeg var edru, det var en ganske kjip wakeup call på hva vennskapene mine er bygd på.

Min plan er å ha ett langt avbrekk fra rusmidler, men i fremtiden vil jeg gjerne kunne drikke noen pils i helgene, eller ta meg en jay hvis det er en spesiell anledning.

Uansett så var det ikke meningen å hijacke tråden eller å få dette til å handle om meg, men tenkte bare å dele mine tanker.