View Single Post
Trådstarter
40
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjempebra at du jobber mot å bli rusfri. Som nevnt av flere så anbefaler jeg også jogging. Ingen annen treningsform gir meg så mye «feelgood-hormoner» som etter en løpetur. Man kommer også veldig fort i merkbart bedre form og jeg kan love deg at når du klarer å løpe en mil sammenhengende meg godt tempo så er det lite rus som slår den følelsen. Å kunne løpe en mil på under en time er også et fint mål å sette seg i starten og burde være mulig å klare etter 2-3 mnd med trening.

Jeg anbefaler også at du lærer det å meditere. Det finnes flere gode apper med kurs og daglige øvelser. Waking up er min favoritt og gir deg en daglig meditasjon på 5-15 min for 50 dager. Jeg kan love deg at hvis du setter deg som mål å meditere daglig i 50 dager med den appen så har du lært deg en teknikk som vil hjelpe deg utrolig mye i tunge stunder. Det er også gjort veldig mye forskning på meditasjon som viser at det har en god effekt på russug, for depresjoner, angst og generell livsglede. Det å sette seg et slikt mål og gjennomføre vil også gi deg mestringsfølelse og selvtillit som man ikke akkurat har overskudd av når man slutter med rus.

Til slutt så anbefaler jeg deg å finne en hobby hvor formålet skal være at aktiviteten bare skal gi deg glede. Med det så mener jeg at det burde være noe annet enn trening osv som lett kan ses på som en «nødvendig jobb». Min hobby er fisking, men her er det viktig at du finner noe som du liker.

Masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Skal laste ned den appen du snakker om og prøve meg på meditasjon, skal prøve og finne en hobby som du snakker om også. Tusen takk for tips