View Single Post
Føler at på speed blir man en mer åpen og intens versjon av seg selv, med mindre man går dagesvis uten søvn og mat selvfølgelig. Hos meg var vi en hel gjeng som helg etter helg dro linjer på badet mens intetanende, streite folk med avsky for dop festa sammen med oss. De merka ingenting, men det sier vel litt om kjennskapen til drugs i den lille jesus-bygda jeg kommer fra. Inntrykket mitt var uansett at vi ble mer samla i huet, pratsom og omgjengelig.

Min kjennskap til kokain er at brukerne blir en helt annen person igjen. Jeg har opplevd den snilleste, roligste fyren i gata bli alvorlig arrogant, kranglete, cocky, rett og slett et rasshøl. Dette har ikke vært engangstilfelle.

Om dette er representativt vet jeg jo ikke, det er jo bare basert på mine erfaringer. Og ja, jeg har opplevd et skikkelig stuka grøthue etter dagevis på speed som graver ny rundkjøring med spiseskje og babler høl i huet på deg uten noe som helst fornuftig å si. Og har lim på fingra, ikke minst. Er ikke særlig sjarmerende det heller, akkurat.

Likevel, i den settingen vi brukte rus i fest-sammenheng, som var maks 1-2 dager i strekk, opplevde jeg mer negativt med de på cola enn de på speed. Klart de som tok cola hadde det jo dritkult. De var jo kongen på haugen, var i partymode og hadde alltid rett. F.eks. en guttegjeng på 3-4 stykker som er på samme vibe har det nok dritrått sammen, men er ikke sikkert det er så fett for de rundt.