View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva med å bruke bitsafe? Bestill eget kort til det, og ingen i Norge får vite om transaksjonene du gjør på kortet. Hvis du vil overføre penger fra den til norsk konto, kan du gjøre det ved å ta dem ut i kontanter og så sette dem inn etterpå. Eller bare behold dem i kontanter, og bruk Bitsafe-kortet. Det er det jeg gjør nå.
Vis hele sitatet...
Du er rimmelig bak mål om du faktisk tror det. For det første skjer en automatisk melding vær eneste gang du trekker et utenlandsk kort i norge. Dersom et utenlandsk kort brukes for mer en 20.000 på et år går en automatisk alarm i PIP (Prosjekt internasjonal pengeoverførsel som jobber med skatteataten) . Hvor mer du bruker jo mer havner du opp på lista, og bruker du nok så søker PIP / Skatteataten opp kort bin ( bank identifier number ). Dette er de første 6 tallene i kort nummeret og er identifisert med bank. Deretter kontakter dem banken og gir kort nummer og krever utlevering av personalia og fulle transaksjons info innen skatteavtalen landene har i mellom seg( bitsafe er i nederland og går under skattutvekslingsavtalen).

Skatteataten, PIP osv.. Kan med et trykk søke opp et kort nummer og se _ALLE_ transaksjonen det kortet har gjort i norge ved oppkobling mot NETS som dem har. Videre er det kort vei til brukerstedet hvor du har brukt kortet og få utlevert kamera eller andre spor som kan linkes til deg. Ikke nok med det, men risikerer også at bitsafe selv sender informasjonen din automatisk til skatteataten.

Skatteataten etterforsker og anmelder flere tusen mennesker ver eneste år som bruker neteller,skrill,bitsafe,bitpay og andre forhåndsbetalte kort. Men du kan banne på at dem venter et par år til beløpet er såpass høyt at dem kan bure deg inne for grov skatteundragelse. Det første tegne at du er under etterforskning er at du får selvangivelse i den siste buljen.

Foreldelse fristen på milde tilfeller er 5 år, hvor 10 år på dem groveste. Så dem har god tid.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Banken min rapporterer absolutt alt fra utlandet. Jeg tror dem er pålagt det.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Men ikke alltid brukeren får beskjed om det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer på om det er best med ofte overføringer innskudd med småbeløp 500-2000 kr 4-6 ganger i måneden eller sjeldnere overføringer med litt større beløp 4-5000 1-2ganger i måneden for å komme unna radaren til banken og skatteetaten? Er det ikke sånn at alle overføringer/innskudd over 5000 rapporteres automatisk? Er det noe forskjell på denne grensen når pengene kommer fra utenlandsk konto?

Ikke noe lyssky men trader online og begynt å tjene penger på det men jeg går på nav AAP kan ikke jobbe grunnet helsa vil helst ikke få problemer med nav eller skatteetaten?
Det er ikke en langvarig karriere bare noe jeg tenkte å gjøre en periode.
Vis hele sitatet...
Da tar du ut i bitcoin, selger bitcoin for cash ,og bruker cash. Ellers risikerer du og bli anmeldt og måtte betale tilbake. Du blir ikke tatt ut til kontroll på begrunn av _beløpet_ i seg selv som regel, dem tar deg ut til kontroll automatisk på bakgrunn om du har hatt kontakt med forskjellige brukersteder og bank kontoer. Selger du feks en sykkel på finn til en person som er mistenkt for grov skatteunndragelse blir du automatisk flagga også når du mottar penger fra han. Noe så lite kan starte en etterforskning som gjør at tradingen din går med massiv gjeld og anmeldelse.
Sist endret av FniksFnoks; 29. mars 2021 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.