View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Åja, så sjamaner er leger og biologer? Nei vet du hva. Jeg ville ikke henvendt meg til en sjaman for å utdype min kunnskap om ATP-syntese, svulstdannelse, hvordan man forebygger høyt blodtrykk og trombose. Jeg hadde heller ikke oppsøkt en sjaman for å få en forklaring på hvordan planter og sopp gror og formerer seg.

Sjamaner er de samme "turehuene", bare med sterkere overbevisninger etter årevis med hjernevasking og confirmation bias, og adskillig mer høytidelig opptreden. Ikke et snev av kritisk tenkning og kunnskap som bunner seg i faktisk vitenskap.
Vis hele sitatet...
Ser du latterliggjør sjamanistisk lære og naturlige evner videresendt gjennom generasjoner og det får være ditt synspunkt. Jeg hevdet ikke at de var rett å oppsøke for å hindre svulstdannelse eller bruke dem i stedet for å gå til lege så du angriper ut fra et overdrevent sted drevet av følelser.

Jeg syns ikke sjaman durek kvalifiserer til tittelen heller. Det er sånne som han som latterliggjør begrepet og påvirker sånne som deg til det samme. Har vært fem ganger med stammene i peru og ekte sjamanisme handler ikke om motivational speaches eller turing.