View Single Post
Har du norgesglass? Jeg bruker det for å redusere lukten når jeg dekarboksylerer og ekstraherer i bakerovn. I forhold til lukt funker det best med mindre mengder en det du skal lage
men jeg vil tro lukten blir redusert. Lukten av selve kaken når den kommer i ovnen er ikke noe å gjøre med og så det er sagt, jo lengre kaka står i ovnen og jo høyere temperatur, jo mindre THC.

Her er min "oppskrift". Ville i ditt tilfelle gått for 2 norgesglass så det blir letter å få blandet innholdet etterhvert.

Du trenger en bakerovn, et norgesglass uten gummipakning, litt olje, smør eller helst kokosolje og noe bra weed.

1. Grind weed og bland sammen med oljen i norgesglasset. Skru på lokket så det sitter godt. Hvis du bruker 150 g. olje og 1-1,5 g. weed vil det ikke lukte mye ut av ovnen selv om gummipakningen er tatt ut. Gummipakningen bør være av for at glasset ikke skal sprekke av trykkforskjellen og fordi oppvarmet rågummi setter vond smak på blandingen.

2. Sett så hele blandingen i bakerovnen slik at weeden kan bli dekarboksylert. Sett ovnen til 115 grader og sett inn glasset når ovnen har riktig temperatur. 30 min. er nok hvis det er THC du er ute etter. Vil du ha med flest mulig andre virkestoff må glasset stå 60 min.

3. Etter dekarboksylering må virkestoffene ekstraheres ut i oljen. Den enkleste måten å gjøre dette på er å la glasset fortsatt stå i ovnen, men det er nå best å senke temperaturen til 80 grader. Hvis ikke vil mye av effekten forsvinne. Blandingen kan stå i ovnen lenge men må minst stå 4 timer tilsammen med dekarboksylieringen. For best mulig resultat bør glasset tas ut jevnlig og sentrufugeres forsiktig med håndkraft slik at inholdet blir skikkelig blandet. Ikke rist glasset, da vil det lekke siden gummipakningen er borte.

4. Ta ut glasset når det har stått lenge nok. La glasset bli lunkent før det blir åpnet slik at mest mulig terpenoider blir bevart i blandingen. En behøver ikke sile av planterester hvis blandingen skal brukes i nærmeste fremtid og planterestene er nå desinfisert slik at de kan spises.
Sist endret av KnutAnkhAton; 16. januar 2019 kl. 13:36.