View Single Post
Jeg skjønner heller ikke vitsen med å ta så mye piller at man ikke husker noe. Det er etter min mening ganske bortkastet. Jeg har såklart opplevd blackout på div. medikamenter og rusmidler noen sjeldne ganger, men dette har stort sett vært feildosering og uhell. Jeg sliter mye med meg selv, men jeg synes det er bedre å ta en moderat dose, være våken, men samtidig føle at man har det bra, enn å ta en stor dose bare for å rømme fra virkeligheten. Man kunne likegodt bare anskaffet noe billig apedop som ingen vil ha om du bare har lyst til å sove bort noen dager eller glemme alt.

Ikke kast bort benzodiasepiner og opiater på meningsløs rus. For det skal man kose seg med i sammenheng med rus. Hvis man skal kaste de bort på å ikke huske noe uansett, så synes jeg man bare skal gi de bort til noen andre som verdsetter effekten/rusen disse preperatene gir. Det er allerede ganske vanskelig for mange å få utskrevet f.eks benzo pga høyt misbruk. Ja, jeg misbruker slikt selv iblandt, men jeg får i hvert fall en positiv opplevelse ut av det. Ikke en periode som er helt svart.

Og hvorfor folk tørr? De gir vel generelt faen. Når man er i en tilstand der man faktisk vurderer å ta så høye doser at man får hukommelsestap, så tenker man neppe over konsekvensene. Jeg tørr vanligvis ikke å utsette meg for blackout og være ute av stand til å kontrollere hva jeg sier og gjør, men jeg har hatt tunge perioder, der man er så deprimert, at en stor dose med f.eks valium er på en måte i stedet for å ta sitt eget liv. Jeg tror ikke at noen faktisk vil utsette seg for dette bare fordi de synes det er gøy og spennende, med mindre det er snakk om drittunger som synes idiotisk oppførsel er kult.
Sist endret av Mexxy; 6. februar 2014 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.