View Single Post
Bygdetulling
varg300's Avatar
Trådstarter
422
Da har jeg resultatet klart.
Tok en skarp kniv og spikka av den ene siden på sata-pluggen, den siden med vinkelen på, bare akkuratt så mye at jeg kom intil den "tykke" delen av pluggen der kontaktpinnene begynner. Gjorde det samme med en molex>sata adapterledning til strøm.
Joda, de passa greit på harddisken men de sitter nok ikke like godt som de burde gjøre, men de sitter likevel godt nok.
Oppdaga så at 3,5tommersbrønnen ikke har mulighet til å skru harddisken fast, da den ser ut til å være laget for en ferdig enhet som bare "klikkes" på plass. Samma kan det være, tok en av mine klassiske ghetto-løsninger (eller langt-utpå-bygda-løsning om du vil) og kilte den fast med en diskettstasjon, denne gangen med en slim-line ekstern diskettstasjon. Denne har i tilleg usb-tilkobling, så da var det bare å stikke kabelen ut gjennom et hull i fronten og plugge den inn i en fron-usb, og vips hadde jaggu serveren fått seg diskettstasjon også, kjekt å ha vettu

Tilbake til hovedpoenget, når jeg slo på maskina kom det ikke noe røyk, ingen flammer, og på skjermen kom det i fra sas-kontrolleren at nå var det 3 harddisker installert.
Formaterte disken i Windows' disk manager uten problemer, fantastisk!

Så joda: Det er ikke noe problem å modde en sata-plugg så den passer en sas-disk, forutasatt at den kobles til en sas-kontroller selvsagt...