View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
*pi:

Da ser det egentlig ut til at vi er ganske enige! Neste gang noen etterspør en form for bevisførsel kan det sikkert være greit å ikke automatisk konkludere med at vedkommende har en så dårlig forståelse for hva bevisførselen kan brukes til at forespørselen kunne vært foruten
Vis hele sitatet...
Jeg synes fortsatt du har blandet mye begreper, noe som ikke helt harmonererer med at du beskylder andre for å mangle grunnleggende faglig kompetanse. Jeg synes også du er den som har tillagt andre holdninger her.

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Tror selv det ligger mer i at folk har en gjeng mentalitet, det er "oss" mot "dem". Det er sånn man blir rekruttert, når man føler seg alene og forlatt. Jeg så det gang på gang når jeg var i feil miljø. Å kunne tilby en arena for mestring og aksept er ekstremt viktig, men det er ikke noe politikerne har prioritert. Hadde jeg ikke fått det tilbudet som jeg fikk hadde nok jeg vært ute og ranet folk selv den dag idag, eller vært i fengsel. Når man kan tilby noe som er interessant, noe som gir folk en mulighet til å se at vi faktisk ikke er så forskjellige som gjenglederne skal ha det til, det er da man tar tak i rota til problemet. De fleste andre jeg kjenner som har kommet seg ut av sånne miljøer er enig i det jeg har skrevet her, det er faktisk noe vi tar opp ganske ofte da det var en stor del av livet.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg er veldig riktig, og det gir også god mening utfra forskningen jeg snakket om tidligere. Kontakt på tvers av grupper funker, forutsatt at det er over tid, meningsfullt, at man jobber mot felles mål og at man får delta på likestilte vilkår. Feil kontakt kan være verre enn ingen kontakt.

Her er en interessant artikkel som oppsummerer mye forskning på oss/dem -psykologi: http://m.nautil.us/issue/55/trust/wh...ther-people-rp
Sist endret av *pi; 22. april 2020 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.