View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Anabole sterioder ble ikke oppfunnet med bolemiljøet i tankene, det er et legemiddel som skal hindre muskelnedbrytning. Hindre muskelnedbrytining når man ligger i sykehussenga og ikke kan røre seg, og selv da gjerne øke i muskelmasse.

Jeg kan finne frem forskningsrapporter som beviser at folk på sterioder øker mer i muskelmasse uten å trene enn folk som trener.
Vis hele sitatet...
Nei rull inn nå a petter. Veit ikke om du gjør deg vanskelig, forsøker å trolle eller om du faktisk mener det du skriver?

Kan ikke huske at noen i tråden har sagt at steroider ble funnet opp for bolere. Men effekten av bol som en positiv stimulant på atleter, idrettsutøvere og kroppsbyggere har vært allment kjent over 60 år nå. Ja bol ble funnet opp som et legemiddel, men det viste seg raskt at også mennesker som ikke var syke ville få enorm fremgang ved å bruke disse medisinene. Heroin var også et legemiddel. Det skulle kurere avhengighet av morfin blant annet. Det betyr jo ikke at folk ikke finner andre bruksområder for heroin. Samme med bol. Ingen her har nekta på at bol egentlig er ment til medisinsk bruk. Men alle vet at store nok doser og gjerne i kombinasjon med andre typer bol så virker ting langt bedre.

Ja host gjerne opp den forskningen du, vil veldig gjerne se den. Å stappe kroppen full av bol UTEN å trene må være noe av det mest sjuke folk kan gjøre. Det aller meste av økningen du da oppnår er veskeansamling i kroppen og etter kuren så forsvinner vesken. Hvorfor i alle dager vil noen utsette kroppen sin for den belastningen bol faktisk er uten å trene? Det skjer vel kun i terapeutisk bruk? Og da i helt andre doser en bolerne bruker? Ingen med normalt vett i huet vil bole seg med boledoser over tid uten å trene, for det er jo totalt meningsløst.

Det vil overraske meg stort om finner forskning som viser at muskelvekst og styrke øker mer hos en passiv boler som aldri trener enn hos en som trener rent helt uten bruk av steroider eller vekst.

Du må også huske på målet med kuren varierer fra person til person, og kanskje også fra når på året kuren kjøres. Noen ønsker max masseøkning, andre ønsker mer subtile endringer som marginal masseøkning, men betydlig økning i definisjon av musklene, hardhet og styrke.


Sånne påstander irriterer meg, jeg har vært en av dem som har trent rent først i 15 år, med veldig gode resultater. Og gått på TRT nå i 5 år og lever fortsatt for trening.
Vis hele sitatet...
TRT og bolekur er 2 helt forskjellige ting. Om du står på TRT som et resultat av lav egenproduksjon av testo uten av at det kommer fra bruk av bol så er jo dosene og preparatene du bruker noe helt annet enn det folk i miljøet kjører i seg. Da får du medisinske doser som er basert på "normalnivå". Den økningen av testosteron du da opplever er jo fortsatt positiv, både kroppslig og mentalt men du har jo faktisk bare kommet opp på et normalt nivå av testosteron. Den store veksten, økningen i styrke og voldsomme fremgangen kommer først når bol brukes i så store doser at det ville fått din fastlege til å gråte i fortvilelse. For de dosene som brukes i miljøet er på ingen måte en refleksjon av medisinske terapeutiske doser. Leger som ikke kjenner bolekulturen vil nok sikkert tro at det er den visse død å bole slik bolerne gjør. Fordi dosene er så mye større enn det de noen gang har foreskrevet. Og enkelte får jo bivirkninger selv på lavdose TRT behandling.

Så hvordan du kan si det du sier basert på egne erfaringer blir for meg en gåte. Igjen, ingen blir "stor & sterk" kun av å bruke bol - bol må kombineres med hard trening, temmelig stort fokus på kosthold og også hvile for å få maksimalt igjen for hver enkelt kur. Husk - målet er jo ikke kun max vektoppgang på selve kuren. Det egentlige målet er å omsette mest mulig av vektoppgangen til økt muskelmasse og økt styrke som blir igjen på kroppen også etter kuren og etter av vannsamlingen er forsvunnet. Jo mer strukturert og bevist en boler har vært på kosthold og trening under en kur, jo mer av muskelmassen blir igjen etter kuren. Men selv de mest dedikerte bolerne mister jo svært mye av massen etter kuren, ja faktisk mesteparten. Fordi veldig mye av massen faktisk er vann. Men som vi vet så er jo mange faktisk ute etter den "oppblåst" effekten under kur. For med økt vannansamling i kroppen jå mer metta blir kroppen på glykogen noe som gjør at det er mulig å trene ennå hardere, løfte ennå tyngre og ennå flere reps. Altså bryte ned maks muskelfiber per trening. Restitusjonen øker jo betydelig på kur, så bolerne knuser muskelfiber på gymmen og mens de sover og hviler så jobber bolekroppen med å erstatte disse muskelfibrene som jo i praksis er selve veksten i masse.


Jeg har hatt veldig lave nivåer frem til nå for 5 år siden, men jeg fikk bra resultater fordi jeg jobba fullstendig ræva av meg. Noe som hjelper er å faktisk røre på seg når man er på trening, ikke bare sitte der og se på alle andre. Noe 80% av de jeg ser trener styrke driver med
Vis hele sitatet...

Det er vel ingen i tråden som har sagt at folk ikke kan vokse, ikke kan øke i styrke eller ikke kan forbedre resultater uten å bruke bol. Så skjønner ikke hvorfor du drar fram det. Men det er uansett slik at når bol-dosene kommer på kroppsbygger-nivå at det skjer uante ting i kropp og sinn. Da kommer det en så voldsom fremgang og så kraftig økning i vekt, muskelmasse og styrke på så kort tid som ingen vil oppleve når de trener rent.