View Single Post
Økonomi
Økonomisk sett så regner jeg med å måtte spytte inn en del i starten. Vet dere hvordan dette fungerer?
Kan jeg sette inn penger på firmakontoen så ofte jeg vil? Skal dette posteres som gave, skal det skattes av osv.
Dette er biten jeg er mest usikker på.
Vis hele sitatet...

Du kan lempe inn så mye penger du ønsker i drifta. Du kan låne penger til bedriften, eller gjøre det som aksjekapital utvidelse. For enkelhets skyld har du et As med EK på 100.000 kr. Du eier 100 aksjer verdi 1000 kr.

Du kapitaliserer opp og legger inn nye 100 000 i selskapet. Du har nå 200 aksjer verdt 1000.

Personlig så ville jeg ikke jobbet på provisjon sålenge det ikke var rent salgsarbeid. Fordi innen salg er det ofte opp til selger hvor mye penger en ønsker å tjene. Står på hardt hele tiden - høy lønn.

Å skrive artikler på provisjon ville jeg ikke tatt meg bryet med fordi jeg blir låst i forhold til max lønn. Det er begrensninger på hvor mange bra artikler en kan produsere uten at det går utover kvalitet. Dermed begrenses inntjening.

Skjønner dilemmaet du har mtp likviditet, men da er rådet mitt å sørge for god EK og evt forsøke å få noen til å investere i prosjektet ditt slik at dere har råd til lønn.

Å være så presset økonomisk allerede før oppstart at du blir nødt til tenke kreativt i forhold til lønn kan bli et stort problem.

Hvordan får du fatt i gode folk uten å betale greit? Betaler du med bananer så ender du ofte opp med apekatt i arbeid.
Sist endret av frtoretang; 18. januar 2016 kl. 21:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.