View Single Post
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Jeg regner med at legen vet hva fibriomyalgi er, dvs legen din vet hva FM er. Det hadde neppe vært satt en diagnose uten at vedkommende vet hva det er..
https://www.helsenorge.no/sykdom/mus...t/fibromyalgi/
Det kan definitivt ligge noe psykisk bak, som et traume eller for høyt press og stressnivå over tid.
Er man f.eks anspent i muskelaturen over lang tid kan det manifestere seg i smerter som setter seg kronisk.
Tror nok du bør snakke ut med legen din, det høres ut som en misforståelse dere i mellom.
Vis hele sitatet...
Du har ikke møtt legen jeg har. Det er hun som misforstår hva fibromyalgi er, det er IKKE det jeg har. Jeg har operert og meislet i skjelett av en grunn. Jeg har vært på kurs for fibromyalgi, det var klart etter første time at jeg IKKE hadde det, da jeg hadde et totalt forskjellig smertemønster og smerteadferd enn andre.

Det er ikke noe mer å snakke om, jeg har allerede fortalt deg at fastlegen min tror at FM er "psykisk smerte", noe som diskvalifiserer henne totalt fra å vurdere hvem som har eller ikke har fibromyalgi. Den er lokalisert i et område i kroppen, er latent, ut ifra ahvor mye jeg har brukt den delen av kroppen il.a en dag. Jeg har endelig fått prøvd neurontin og har endelig fått noe som hjelper litt. Sarotex, en antidepressiv medisin som angivelig skal være hjelpende for folk spesifikt med fibromyalgi, fungere ikke.


Jeg har ikke fibromyalgi, og legen min er uegnet til å være lege. The end.
Sist endret av Fremtidig; 27. november 2023 kl. 13:47.