View Single Post
Sitat av topdogg Vis innlegg
Jeg beklager om jeg hadde en litt kvass tone. Jeg fikk inntrykk av at du var veldig imot. Jeg er forsåvidt enig. Cannabis er et rusmiddel, på lik linje som alle andre rusmidler, og må respekteres. Misbruk av rusmidler generelt er ikke bra. Jeg vil vel ikke akkurat si at cannabis rosemales i norsk media, men cannabis-kulturen kan bli litt mye. Det blir absolutt litt feil når det nærmest oppfordres av store personligheter til å misbruke et rusmiddel, spesielt da det potensielt kan føre til store problem. Alt med måte. Det mister uansett magien når man gjør det til en vane. På den andre siden er det derimot folk som genuint mener livene deres blir bedre ved daglig bruk, og de om det tenker nå jeg. Det angår ikke meg. Jeg kjenner mine egne grenser, og følger de.
Vis hele sitatet...
Det går fint. Nei jeg er ikke imot men som sagt irritert at hele bildet liksom ikke blir belyst. Nå er amf f.eks mitt drug of choice og har "reddet" meg i mange situasjoner. Jeg får selvtillit, blir fokusert og får samlet tankene. Jeg ligger muligens i ADHD spekteret så det kan jo ha noe å si.
Ja, artister og andre forherliger jo veldig cannabis. Har full tro på at folk fungerer bra på det akkurat som jeg gjør på amf. Mange mange år siden jeg brukte fast, så nå er ikke nervene gode. Trodde det skulle gjevne seg ut etter så lang tid uten.

Mdma blir jo brukt i traumebehandling i andre europeiske land. Dumt det ikke praktiserers i norge .

Syns det er trist at det ser ut som vi går mot legalisering av cannabis mens andre brukere og misbrukere fortsatt skal kriminaliseres og vegre seg mot å være ærlig om bruk eller oppsøke hjelp som du sier.