View Single Post
Det er ikke akkurat uhørt at folk lyver til andre for å overbevise seg selv om at de ikke har gjort et dårlig valg.
Her på bruket, er jo frankenbabyen av senket kostnad og kognitiv dissonans relativt vanlig blant anonyme innlegg.

Så hva med å lese mellom linjene til trådstarter?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker som regel bli ekstremt full, nesten så han ikke kjenner meg igjen.
[…] det virker som han skjuler mye når han er på besøk hos en gjeng som alle ruser seg. Har bustet han i det meste selv.

[…] jeg vil virkelig holde meg unna [rus].
Har lyst på en type som ikke fester så hardt og tar ting.

[…] vil ikke stresse over dette…
Vis hele sitatet...
Så hvorfor skal trådstarter bli i et forhold som gjør henne såpass stressa og utrygg?
Hun kan selvsagt ta det opp med fyren, men det er ikke bare rusen som er problemet. Han holder også ting skjult for henne.
Tror dere med hånden på hjertet at han kommer til å slutte å ruse seg når alle hans nærmeste venner gjør det?

Tingen er, en trenger faktisk ikke å ha gjort noe objektivt galt for at forholdet skal ta slutt.
Folk leter ofte etter en grunn for å slå opp, men det er faktisk helt lov å bare gjøre det slutt når du merker at dette ikke funker.
Akkurat som at folk som ønsker å bli med en partner også aksepterer (eller ignorerer) sider de ikke liker fult så godt.

Og hvis jeg genuint ønsker å bli med noen, bryr jeg meg iallfall ikke noe hva foreldrene mine mener om vedkommende.