View Single Post
Trådstarter
894
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Titter etter elsykkel og tenkte å finne noe i prisklassen til litt over 10 000. Nå har jeg tittet litt rundt og kommer hele tiden oppimot 20, eller mer. Det jeg ønsker er en sykkel lignende slik type for vil ha en mer sittende syklestilling der jeg tråkker avgårde, samt den er enkel å komme seg av og på. Så er det selvfølgelig ett must at den klarer bratte oppover bakker samt det hadde vært litt greit med så lang rekkevidde som mulig. Noen som har noen tips så taes det hjertelig imot for dette har jeg null peiling på
Vis hele sitatet...
Tok sin tid det her. Men fikk tak i elsykkel til slutt. Hatt den nesten i et år nå. Det var jo en kostnad en må ut med så derfor har det latt seg vente så lenge egentlig. Når helsa begynner å skrante litt så var det en unnskyldning til å gå all-in. Så gjorde nå det da.

Gikk for en Haibike sykkel, som jeg har vært meget fornøyd med.



Liker baggasjebrettet på den. Veldig praktisk. Får tyngdepunktet på sideveskene langt ned, noe som er en veldig stor fordel. Sideveskene her er ortlieb back roller classic, synes de er geniale. Vil absolutt anbefale noe lignende. Lett og ta av og på. Stort sett sykler jeg bare med en liten veske (atran velo zap top bag) på baggasjebrettet med lås og div småtteri. Samme der, lett og ta av og på. Hvor lett vises her. Atran velo vesken passer ikke uten å gjøre endringer på bagasjebrettet så bare det er sagt, i tilfelle noen skulle kjøpe seg den og regne med den passer uten modifikasjoner på samme type baggasjebrett. Vi fikk også tak i et sykkelstativ. Der gikk valget på Thule easyfold xt 3. Grunnen til det var at det var praktisk. I dag f.eks kjørte jeg ut, tok av sykkelen, la sykkelstativet i baggasjerommet så tok kona å kjørte avsted.



Nå, over til turen jeg hadde i går. Tenkte en liten topptur, men noe for tidlig for det tydeligvis. Det var mye snø og slaps. Gjorde et lite forsøk like vel men måtte bite i det sure eplet. Når en ikke får med sykkelen når en triller den, og den bare sklir sidelengst, da var all den optimismen forsvunnet. Fryktet det på forhånd men måtte jo sjekke det ut selvfølgelig. Blir jo veldig optimist når det er så strålende vær ute og føler sommeren på kroppen

Da ble det en skikkelig kosetur da. Nyte været og utsikten. Det er så befriende og deilig. Tok meg skikkelig god tid. Når jeg sykler så sykler jeg stort sett i moderat tempo og bruker ganske lave gir. Det gjør også at jeg sykler mye av tiden uten motorhjelp. Så hastigheten pleier vel da å ligge på rundt 12 km/t. Kommer det en liten bakke så girer jeg heller ned i stedet for å ty til motorhjelp. Utrolig så mye en faktisk gidder å trå så lenge en går inn for det. Dette er god trening for en som trenger det det.

Noen biter fra Skogn, Trøndelag.





Startet noe vått og delvis gjørmete.





Selv om det kanskje ikke var den beste veien, så er det noe med å sykle ute i disse forholdene. Nesten sommer temperatur, litt snø og ikke minst utsikt. Utsikten er noe helt annet enn hva en/jeg klarer å få frem på et bilde, men slik er det nå bare.





Det er helt fantastisk å sykle når det er slik. Ikke rart en tar seg god tid?





Begynner å bli litt grønnere etterhvert






Mat må en jo ha. Ja, det er jo ikke bare mat der da



Når den nytes til noe sånt så kan en nesten ikke klage.






Begynner å bli litt klokka nå og er på vei hjem. Et stopp for å nyte litt er det alltid rom for





Det ble som sagt en kosetur og det gjorde jeg virkelig også. Var godt med en «hvile dag» med tanke på at dagen i forveien var noe hardere.




Jeg har funnet en ny måte å være i aktivitet på. Når jeg ikke kan bære noe særlig så var sykkel en fin løsning. Litt annerledes enn hva jeg har vært vant til tidligere men jeg setter virkelig pris på det. Har vel snart rundet 120 mil totalt. Det er sikkert ikke så innmari mye i forhold til hva mange andre sykler men det er jo andre det og ikke meg Målet er å sykle så mye som en klarer. Så da regner jeg med det blir en tur til i morgen