View Single Post
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Når det gjelder lodd og tipping, så skal bedriften tjene penger på aktiviteten, men mye av overskuddet skal gå til veldedige formål, slik som idrett er gjerne aktiviteten som kommer godt ut. Disse pengene må komme fra et sted, og det er da inntekter av loddsalg m.m. Der har vi nøkkelen, til om det går an å tjene penger på å tippe eller kjøpe lodd; og svaret blir selvsagt nei! Hvis du kjøper lodd i tipping og alt annet over tid, så er du dømt til å gå med tap. Hvis ikke hadde Norsk tipping gått med tap, noe de ikke akkurat gjør.

Ellers at du roter med fond oppe i dette?.. Fond er aksjer, og da aksjer over mange bedrifter, som da nesten garanterer at du i sum vinner. Altså dette er noe helt annet enn tipping og lotto, som da så og si sikkert garanterer at du i sum taper. At du sidestiller disse, viser en ganske grov kunnskapsmangel på området.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du sier, har en noenlunde forståelse for forskjellen på fond og gambling så det gikk litt fort i svingene. Da jeg er i litt mer fornuftig humør, hvor mye avkastning kan jeg se for meg på et fornuftig fond med et månedlig innskudd på 250,- over et år?