View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
En ting som ihvertfall er sikkert er at den 30. januar 2020, mens dere fortsatt drev å kranglet om dødelighet og mulighet for smitte i
Norge, da tok jeg tak i det som kom til å bli det virkelige problemet både i Norge og globalt, nemlig kaoset som følger med.

Aller mest økonomisk selvfølgelig, men også med tanke på viktige samfunns funksjoner.
Nå stenges skoler i Norge, i Italia stenger de byer.
Vi er forholdsvis lette å gjøre den slags med i Norge antar jeg bla. fordi vi har en god underliggende infrastruktur på plass.
Ikke alle land, heller ikke i Europa som er like godt forberedt på den slags.
Vis hele sitatet...
Fordelen for sånne som deg som kaster ut 20 forskjellige teorier er jo at én har mulighet til å slå til. Ikke glem at du drev å lekte med tanken om at dette var et biologisk våpen utviklet av vesten som skulle sette Kina ut av spill. Men fakta er jo at det er vi i vesten som blir hardest rammet økonomisk.

Måten Kina styres på og er bygget opp gjør at de kommer seg fint ut av en krise som dette. Går landet dårlig subsidierer de bare de forskjellige bransjene og innfører tiltak som er helt umulig for vestlige demokratier å gjennomføre.

Dette kaoset du nevner merker jeg fint lite til i min hverdag, selv om det selvsagt rammer hard i enkelte regioner i noen land. Men vi er langt fra et realt kaos foreløpig.