Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av babbabou Vis innlegg
hehe takk for svar

Hver gang jeg sjekker litt rundt om groing, virker det som om jeg går 2 skritt tilbake i prosessen

Jeg tenker å bruke 4 stk 21 W sparepærer. med 2500K (21w = 100w)
pluss en 14 watts LED lampe med røde å blå lys.

Jeg tenker å bruke 2 vifter for å få inn luft å kjøle ned pærene samt stimulere plantene med frisk luft. Og en vifte med et kullfilter for å få ut luften å ikke lage noe lukt.

næringen var nokk helt på trynet, stussa litt over det etter jeg hadde postet. Kan du forklare meg hva hydroponisk dyrking vil si? Hvilke annen næring burde jeg bruke fra den nettsiden?
Vis hele sitatet...
LED er fortsatt veldig omdiskutert, og ingen kan med sikkerhet si at det har noen særlig effekt. Det er under utvikling...

Når det gjelder lys er du på riktig vei, men jeg forstår fortsatt ikke hvordan du skal få plass til alt sammen i det skapet. Du kan jo kanskje tegne en skisse, så blir det lettere å bedømme.

Hydroponisk dyrking innebærer at du ikke bruker jord, men vann som medium. Det finnes flere måter å dyrke hydroponisk på, og de mest vanlige er dryppsystemer, DWC (Deep Water Culture) og Ebb-and-flow-systemer.

Du kan i prinsippet unngå bruk av næring dersom du bruker en god blomsterjord med lecakuler. Dette får du kjøpt ferdigblandet på Plantasjen o.l.

Tanken din er for så vidt god, men som jeg nevnt tidligere, så tror jeg du underestimerer størrelsen på growen din. Skal du bare ha én plante? Lowrydere er nemlig ikke så god når det kommer til yield, og derfor er det greit å ha flere.

Du kan sjekke min growlog her:

http://www.norcan.org/ipb/index.php?showtopic=15247