Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av usual
Har ikke peiling hvilke frø jeg skal velge, dette kommer vell ann på hvordan jeg skal gro og hvor mye? Hadde i grunnen ikke tenkt på noe "big time" greie, iallefall ikke til å begynne med. Tenkte at det kunne være greit med ett par planter til å begynne med.
De har jo mange frø å velge mellom, for å nevne noen:
-Blue tops
-Early Durban
-Skunk Mix
-Hash Passion
-Colombian Red Haze

Noen som har noen tips hva jeg skal velge?
Hva er best for nybegynnere?

Jeg har ikke store leiligheten, 45kvm. Tenkte evt. og sette plantene på soverommet eller i ett hjørne på stua. Hva tror dere passer best?

Også må jeg vell ha noe utstyr, har lest tråden her og har jo fått en del tips. Kan noen fortelle meg enkelt hva jeg trenger av utstyr til kanskje 2-4 planer.

Takk for evt. hjelp og fin tråd
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke noen av de strainsene du hadde funnet ser særlig egnet ut for en nybegynner. Jeg ville satset på klassikere som Northern Lights, Afghan eller Big Bud. Disse er alle Indica dominerte planter som vil gjøre seg fort ferdig og tåle en del press og feiling, så lenge du jobber med jord.

Siden du har en såpass liten leilighet vil jeg anbefale deg å kjøpe en homebox. De koster 2500,- på www.mrgrowgear.no Om du skal ha de på soverommet uten noe form for boks, skap e.l vil det bli ganske mange søvnløse netter=)

4 planter trenger:
1. Lys( her ville jeg gått for minimum 250w, men helst 600w om du har mulighet.
2. Potter til å ha plantene i. Her helst 10-15 liter pr. potte.
3. Gjødsel, kanskje Hesi-serien sin kombinasjon kanskje?
4. Vann, typisk fra springen, men husk å sjekke PH'en
5. PH test kit
6. Den homeboxen/lystett skap
7. Frø

Sånn, vil tro det blir en bra start=)

Lykke til!