View Single Post
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
#Blacklifesmatter spretter opp som troll i eske i tide og utide. Det er en viktig sak, men det blir litt fordumt i mine øyne. Når jeg ser dette må jeg bare spørre meg selv om hvorfor de ikke demonstrerer mot politivold i stede for rasisme
#Whitelifesdefendingblacklifesmatter.
Finnes vel hvite menn som har blitt drept av svarte politimenn på urettferdig og brutalt vis også?

Men hva med politivold og politiets egentlige oppgaver som er å skape trygghet for mannen i gata, ikke bare utføre ordre som om de skulle vært fremmedlegionen. Det er jo HER problemet ligger. At det er en hvit politimann som tar livet av en svart man som må til hver gang det skal settes fokus på politivold forbauser og irriterer meg.
Vis hele sitatet...
De protesterer når hvite amerikanere blir drept også, at du ikke har fått det med deg betyr ikke at det ikke skjer. Grunnen til at mye av dette ender opp i en debatt om rasisme er jo fordi den overdrevne politivolden i USA går ekstra hardt utover svarte amerikanere, nettopp pga rasisme. BLM har konkrete reformer de ønsker å gjøre med politiet, både for å redusere rasismen som er i systemet, og for å begrense politivold. Ta en titt på Campaign Zero for å se hva de faktisk ønsker at skal gjennomføres.