View Single Post
Sitat av Drift Vis innlegg
Get outta here. Jeg synes innlegget hans var veldig treffende. Det er jo sånn det er for de fleste.

Bare se på bildene fra demonstrasjonene i Trondheim. Ser ut som de fleste er unge studenter, gjerne uten noe livserfaringer. Eller svarte som er grinete fordi de fikk et stygt blikk fra en dement dame på bussen. Dette blir for tullete for min del. Kos deg i cringetoget.
Vis hele sitatet...
Hvem er det sånn for? Ikke for de fleste jeg kjenner hvertfall. Hva skal du fram til egentlig? Mener du at unge studenter sine holdninger til rasisme er ubetydelig? Isåfall er du jo helt på jordet. Og at kun de med tung livserfaring har innflytelse på samfunnet eller lov til å ytre antirasistiske holdninger? Også helt på jordet.. Hva vet du om dems livserfaring uansett?

Og at du tror at det eneste svarte opplever i Norge er å få et stygt blikk på bussen av en som er dement er du som Mefibon skriver fullstendig uvitende og blendet av ditt privilegie som hvit. Det er helt ok å være uvitende om hvor alvorlig og dagligdags problem rasisme er, alle hvite har vært det på et eller annet nivå på et tidspunkt, og derfor er store bevegelser som dette kjempe bra for å rette mer fokus på det, men er man uinteressert i å sette seg inn i de undertryktes posisjon eller støtte de i kampen for likestilling eller rettere sagt kampen for å ikke bli drept, så er man på undertrykkernes side enten man vil det eller ei. Det finnes lite i en sammenheng som dette som er mer tullete og lavpannet enn at undertrykkere skal uttale seg om hvordan de undertryktes opplevelse skal defineres men gratulerer med å understreke akuratt det Mefibon skrev!
Sist endret av celtseus; 5. juni 2020 kl. 01:44.