View Single Post
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg ser hvor du vil hen, og hadde du spurt meg for mange år siden, så ville jeg vært enig med deg. Det står alltid respekt av de som ønsker å stå opp for en sak de brenner for. Spørsmålet mitt er allikevel; Har demonstrasjoner mot Israel bombing av palestinerne noen gang stoppet bombene? Var det demonstrasjoner i Norge som stoppet Milosevic? Var det demonstrasjoner i Norge som stoppet Apartheid? Vil vi begrense vårt forbruk og levestandard fordi barn blir tatt ut av skolen en fredag for å demonstrere for miljøet?

Ikke for å virke arrogant, men svaret min tror jeg enkelt kan tolket til "nei, det gjorde ikke det".
Vis hele sitatet...
Demonstrasjoner i seg selv "stopper" vel ikke rasisme, bombing, eller utslipp. Men ved at ting blir satt i fokus, å at feks myndighetene ser at en stor del av befolkningen demonstrerer for en sak vil jeg tro det kan sette tannhulene i gang, eller værtfall "smøre" dem. snakker på generell basis. Det er vell ikke utenkelig at gjentatte demonstrasjoner for miljøet påvirker forbruk og miljøbevissthet på sikt?