View Single Post
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Jeg har 2000μg i flytende form, tenker da å blande ut dette i 60% sprit eller vann(ikke fra springen selvsagt) I en litt større mengde mtp på hvor mange μg dette er. Prøver å få dette til ca 80 doseringer. Problemet er dette med pipetten, å få det til å bli 80 dråper ca. Hvor finner jeg en pipette som enkelt kan suge opp 25μg?

Hvordan gjør jeg dette lettest mulig?
Vis hele sitatet...
En relativ enkel måte er å blande det ut med 2000 ml vann (2L). Du har da blandet det 1 til 1, og doseringen er ekstremt enkelt. 10 ml tilsvarer 10 μg. Mer enn nok til over 200 doseringer.

Om du velger å blande så store doser, burde du som du allerede har planlagt å blande med sprit for å unngå bakterievekst. Har selv latt blandinger 40% sprit 60% vann stått over flere måneder uten problemer. Merket at det ble svakere mot slutten, men dette er nok trolig på grunn av måten det ble oppbevart. Tilstreb etter å lagre det lufttett, kaldt og mørkt.

Vær obs på at konsentrasjonen du har har nødvendigvis ikke stemmer. Start med liten dose, 4-5μg og gå sakte oppover. Husk, du skal ikke "minidosere", men mikrodosere. En perfekt dose vil være så liten at du ikke merker de direkte effektene.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Hvor mange ganger i uken kan jeg gjøre dette(mtp tolleranse) Jeg er veldig spent på hva slags positive kvaliteter dette kan ha hos meg, men jeg vil først og fremt gjøre det i henhold til studier eller krevende jobb.
Vis hele sitatet...
Toleransen bygger man opp umiddelbart, men siden du tar en så lav dose er det mulig å gjøre det flere dager etter hverandre. Dog ikke anbefalt som allerede nevnt tidligere i tråden. Personlig vil jeg anbefale å vente 1-2 dager minimum. Eksempelvis Mandag,Tirsdag,Onsdag,Torsdag,Fredag