View Single Post
Gin tråd om interessant tema. Har noe erfaring med mikrodosering sjøl. Starta med at jeg snubla over en gammel blotter (ca 80-100mcg) en gang jeg hadde besøk for noen år siden. Vi bestemte oss for å dele den (før dette kun erfaring med LSD i trippedoseringer 100mcg+). Vil anta at dosen vi fikk i oss var ca 30-40mcg grunnet gammel blotter og dårlig oppevart.

Vi ble begge svært overrasket over hvor fin dagen ble, og hvor god kommunikasjon vi hadde med mennesker vi møtte. Dette er noe høyere nivå enn mikrodoseringer, og gav mildere psykedeliske effekter. For høy dosering til hverdagslige aktiviteter, men ypperlig til en tur i by og park en vårdag. Man kunne også greit kommunisere med medmennesker.

Etter dette våknet interrssen for LSD i mikrodoseringer. Eksperimenterte med doser i 10-20mcg nivå i studieøyemed. Dette også med meget gode erfaringer. God motivasjon og giv og godt humør i en travel eksamensperiode. Også her svært god kommunikasjon med mennesker man samtaler med. Opplevde dog noe syrete drømmer etter å ha mikrodosert et par uker, og følte deretter for en noe lengre pause fra mikrodosering.

Tror jevnlig mikrodosering i månedsvis ikke er for alle, da man kan bli noe sliten av mildt forsterkede inntrykk over tid (noe som manifesterte seg hos meg med denne økte drømmeaktiviteten som jeg synes var litt "syrete").

Har også mikrodosert i 20-30mcg nivå i forbindelse med fest et par ganger. Første gang følte jeg meg før inntak noe innadvendt og ikke i festhumør. Tok 25mcg alene i leiligheten som et eksperiment. Tenkte jeg greit kunne droppe å dra på fest, men var spent på å hva mikrodosen ville gjøre med humøret. En time etter inntak steg humøret og jeg følte meg i strålende form for å sosialisere. Følte meg som et sosialt geni med stor forståelse og interesse for mine medmennesker. Humor og latter sitter løst, og det ble en fantastisk kveld. Å blande med for mye alkohol ødelegger dog mye av denne følelsen. Hatt et par andre forsøk med like fine resultat.

Mikrodosering angående psykedelika er i det hele tatt utrolig spennende. Spesielt med LSD, da LSD gir ekstra energi. Man kan få ekstra giv til å rydde leiligheten. Ta en tur gjøre ærend man burde gjort for lenge siden, samt en god antidepressiv virkning. Det jeg vil trekke fram som mest fremtredende er kanskje den fantastiske kommunikasjonen man lett får med medmenneskerm. Man blir kreativ, viser interesse samt ofte en god humor der latteren søtt løst.

Jeg har prøvd mikrodosering med sopp og Iboga også. Dette har også potensial til sitt bruk. Sopp varer kortere og er mer meditativt og rolig (ikke samme energi som ved LSD). Små doser sopp (5-10 små flein) kan gi en boost på humør og har fått meg til å gå lengre turer i skog og mark, eller til å ønske å meditere. Iboga virker mer subtilt og gjorde meg kanskje mer jordnær, samt at livet mitt forandret seg i en positiv retning, nærmest umerkelig over den måneden jeg gjorde dette. Jeg sluttet f.eks å røyke nærmesr av meg selv, uten å egentlig å ha tenkt over det, og jeg fikk større forståelse og kjærlighet for mennesker som står meg nær.

Mikrodosering anbefales absolutt for den interesserte. Små doser psykedelika som f.eks LSD har svært lav avhengighetspotensiale og er skånsomt rent fysisk.

Beklager skriveleif, grunnet mobiltasting

Kan nevne at jeg i ettertid har møtt en håndfull godt utdannede interessante mennesker med mye mer inngående erfaring med mikrodoser enn meg. Enkelte har brukt det i studie og jobbsammenheng i lengre tid, uten uttalte bivirkninger. Verdt å nevne er at Albert Hoffmann selv mikrodoserte med LSD over lengre tid, og trekker fram mikrodosering i hans bok "LSD my problem child" som området hvor LSD muligens kan ha et enormt potensial hvor han oppfordrer til mer forskning
Sist endret av Bearass; 29. januar 2017 kl. 01:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.