Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Kunne han kanskje ikke hatt nytte av å flushe de LTG? Sjøl ikke prøvde det før, men skal gi det et forsøk neste gang=).. Flushe = spørs på pottestørrelsen, men prinsippet er å overvanne de men samtidig sørge for drenering slik at vannet du flusher med kan får med seg salt opp byggingen som sikkert har funnet sted på grunn av næringen som er i jorda når du kjøpte den. Kan hende damene dine har brukt opp det nå slik at et salt overskudd er tilstede?..

Slenger opp noe bilder når det blir litt mer å se

Keep it green, dank and growing=)
Vis hele sitatet...
Jeg pleier ikke anbefale å flushe med mindre planten har fått litt lilla farge. Brente tupper er ofte te resultat av for mye (N) Nitrogen..Og skal man først flushe syns jeg den beste metoden er å ta planten forsiktig ut av potten, sette planten og jorden i dusj eller badekar. Få vekk så mye av den gamle jorden som mulig for så å ompotte planten i en ny potte med ny jord...

Skal sinnsykt mye til - i min erfaring - at det blir et overskudd av salt, men kanskje det er andre mikronæringen som mangler? I Såfall, vil jeg anbefale Alg-A-Mic fra biobizz =)