View Single Post
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Jeg er blind og har en høy grad av synestesi, noe som gjorde at når jeg prøvde psykedelika for første gang var det som å komme hjem. Som barn var egentlig hele barndommen min en konstant trip, og for å understreke hva jeg mener med synestesien min så assosierer jeg foreksempel alle stemmer jeg møter på med objekter, og tonearter med hvordan ting kjennes ut. Mactastaturet jeg skriver på nå foreksempel vil jeg si går i diss, dur fortrinnsvis. Mange vil nok se på Gud som en gubbe i skyene ja, men jeg assosierer nå alltid Gud med en ryggsekkstropp jeg da, for ytterligere å beskrive hva jeg nå snakker om, haha!
Vis hele sitatet...
Har trippingen påvirket synestesien din? Det spekuleres visstnok i om alle er født med synestesi, og at skillet mellom sanseopplevelsene utvikles ettersom det ryddes opp i nervebanene hjernen. Isåfall ser jeg for meg at dette kan trenes opp igjen på en måte, ved å aktivere eventuelle rester av det. Jeg har litt av det selv, men ikke noe i nærheten av det du beskriver. Opplever du det positivt, eller blir det for voldsomt? Beklager om jeg sporer litt av her.