View Single Post
Sitat av Oprah Vis innlegg
Ja, da er vi helt enige.
Men er quetiapine noe leger er veldig restriktive med og skrive ut? Jeg sliter med kvernetanker når jeg skal sove og fikk det utskrevet for det. Fungerer utmerket, men har ikke lagt merke til at man blir søvnig av det som mange andre sier de gjør. Ser det står at quetiapine har missbrukerpotensiale, så det er kanskje ikke så lett og få det på resept.
Jeg får det ikke av fastlegen min, men av overlege på dps.
Vis hele sitatet...
quetiapin er et av de preparatene du får kasta etter deg selv om du ikke spør etter det (vanligvis), og også utrolig lett å skaffe ulovlig siden så mange får dette på resept.
små doser dreper tankene, større så passer du ut og våkner groggy af neste dag.

misbruk.. eneste jeg kan se for meg er for å "spole forbi" fengselsopphold f eks, evt substitutt for benzo mtp å avslutte stims / tripping.

men det jeg tenkte for TS var en shady "pose og sekk" løsning, der man skaffer det illegalt for å slippe helsevesenet og bruker quet for selvmedisinering mot "tankene", noe jeg er rimelig sikker på vil funke, men igjen, detta er mer en siste utvei greie. mange feiler, noen lykkes.

passe kjipt at folk i det heletatt blir pressa til å tenke på å shady løsninger som det, men sier litt at det fortsatt er så vanlig.