View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Sammenlikningen din, hvor du har valgt frivillig å reise til et land for et midlertidig opphold, mens "innvandrerene" har blitt tvingt til å forlate sitt hjemland pga krig og forfølgelse, holder ikke vann. Forøvrig, ettersom du nevner innvandringsstopp, så kan jeg nevne at Norge har hatt innvandringsstopp siden 1975, slik at kun flyktninger i dyp nød slipper inn i landet.

Dessuten kan jeg fortelle deg at du har misforstått hva et demokrati er. Med dine definisjoner kan man si at nazityskland var et demokrati, ettersom majoritetens interesser ble ivaretatt.
Vis hele sitatet...
Helt riktig jeg har gjort dette frivillig, MEN jeg respekterer uansett dette landets sosiale skikker og kultur, jeg setter også mye inn på å oppføre meg skikkelig her. Har stilt en del spørmål ovenfor, men det er så langt ingen som har kommet med noen fornuftige svar, det ser ut for at beste forsvar er angrep. Dette går over i det komiske.
Når det gjelder sammenlikningen din med nazityskland, så ja, i ytterste konsekvens kan det bety det ja. Men det var du som valgte å sette det helt på spissen.
Du må heller svare på om det er folkets vilje som skal telle, eller om det er ett lite utvalg som anser seg som bedre skikket enn de andre.

11111111111