View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jeg er enig i mye av det du sier, men mitt problem kommer når; kvinnen tvinges til å bruke et slikt plagg. Skal man godta et klesplagg som kan brukes kvinnediskriminerende? Selvom majoriteten bruker det av fri vilje, så tvinges noen, og er det da riktig å bare godta dette? Jeg er faktisk ikke helt sikker der.
Vis hele sitatet...
La oss nå si at hijab i noen svært få tilfeller misbrukes i form av at de tvinges til å bruke det av mannen sin. Hvorfor skal man da nekte den resterende store majoriteten å bruke et plagg de frivillig velger å gå med, og som er svært viktig for de som bruker det? Man kan ikke forby en ting fordi noen få enkeltpersoner velger å misbruke det. Man må da også forby alt av alkohol, legemidler, løsemidler, jaktvåpen og kjøretøy, for å nevne noe.

Man løser dessuten ikke et eventuelt problem med undertrykkelse fra mannen ved å legge ned forbud mot et klesplagg. Her må man i så fall endre holdningene til de personene som er involvert. For å endre holdningene til disse personene trenger man dialog. Dialog oppnås ved hjelp av inkludering, integrering og gjensidig forståelse og respekt. Forbud av hijab og andre religiøse plagg vil ikke bidra til noe av dette.