View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nettopp. De fullførte razzia inne og luska ikke bare rundt i hagen din og gikk igjen.
Vis hele sitatet...
Et par måneder etter at de var hjemme hos meg andre gang, hadde jeg de selv luskende rundt utenfor huset.

Fikk beskjed av hun jeg bodde med at politiet hadde vært på besøk, så jeg spurte naturligvis hva de ville. Ble da fortalt at hun ikke hadde pratet med de, for de hadde ikke banket på, men hun hadde plutselig sett to politifolk på utsiden, som satte seg i politibilen, og ble så stående i oppkjørselen en halvtimes tid. For ordens skyld kan jeg informere om at hun ikke har historie med rus, psykiatri, løgn etc.

Tilfeldig? Neppe.

At politiet tar seg friheter, og ofte kjører sitt eget løp der de kan komme unna med det, skjer hele tiden. En del politifolk synes, trist nok, at det er gøy og spennende å jakte brukere av illegale stoffer. Noen blir tilsynelatende så hjernevasket av å fullføre politihøgskolen, at de innbiller seg at de har gjort både samfunn og brukere en tjeneste ved å "ta" dem, mens andre rett og slett bare er det vi på godt norsk kaller rasshøl. Neida, ikke alle politifolk er drittsekker, men en god del er det. Det er ganske grunnleggende psykologi at mennesker med maktbehov søker stillinger der de kan utøve makt overfor andre.

Sitat av Stingray Vis innlegg
Har du lyst til å fortelle hvilken episode det var? Spennende!
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvilken sesong eller episode, ser ikke på TV, og hvertfall ikke Nattpatruljen, så det vet jeg ikke. Om du eller andre skulle snuble over aktuell episode, ser jeg helst at det ikke legges ut her offentlig, send det eventuelt på en PM til de som har vist interesse. Jeg oppsøkte aldri kameraene, de oppsøkte meg, og hadde jeg hatt noe å si i saken så hadde jeg aldri godtatt å havne på TV.

Det som vises er rett og slett at de ser to menn med fiskestenger i 22:30-ish tiden på kvelden, bestemmer seg for å stoppe oss, prater litt med oss, kjører avgårde, og sier noe sånn som "det var jo snille gutter hurr durr". Det meste ble klippet bort og ikke vist på TV, vi hadde jo ikke gjort noe som helst galt, så ikke så mye action for TV-titterne.

Ikke gir det spesielt godt inntrykk av politiet heller, som begynner med tegn og symptomtest på en person som innrømmer å ha drukket 6-8 pils, samt å grave i sykehistorikk, medisinering etc. på totalt manglende grunnlag. Tegn og symptomtesten bestod jeg forøvrig med glans, så så mye var den verdt.

Det som derimot skjedde, var at jeg i ettertid fikk kommentarer som "Ey, så deg på Nattpatruljen" et par ganger. Sladding og vrengt stemme er ikke nok til å sikre anonymitet om man kjenner personen fra før av, i tillegg til at dette som sagt utspilte seg rett utenfor der jeg bor.

Et tankekors er jo at dette har de tid til, samtidig som det er en sen sommerkveld og strålende vær, og sentrum er stappfull av fulle mennesker, bråk, faenskap og alt det vakre fulle folk bringer med seg. Skulle tro det hadde vært mer hensiktsmessig å bruke ressursene nede i sentrum, men hva vet vel jeg...