View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politiet lusker ikke rundt i hagene til folk som har mindre mengder hasj. Forsåvidt ikke i hagene til folk som har større mengder hasj heller med mindre de henger opp romavlyttingsutstyr, dette kan de gjøre om det er gjort omfattende spaning som har gitt bevis på 50+ kg, som de skal kartlegge og avlytte mer om hvor kommer fra og hvor skal til. Det er ikke mulig at de bruker sånt utstyr på deg om de kun har mindre mengder på deg. Og hva er "snikrazzia"? Om du tror at de har vært der og hatt razzia men satt alle tingene forsiktig tilbake igjen så ER du paranoid.
Vis hele sitatet...
Politiet har ikke bare vært i hagen min, de har vært inne hos meg ved to separate anledninger - ikke fordi de hadde indikasjoner på at jeg solgte eller oppbevarte mengder til salg, som jeg heller aldri har gjort, men fordi de gang nummer

1 hadde blitt tipset om at jeg røkte hasj, og

2 funnet en sms hvor jeg spurte om å kjøpe ett gram hasj.

Full razzia begge gangene, gå gjennom nattbordskuffer, gå gjennom alt på mobiltelefon, inkludert mine private bilder og sms-er, på med latex hansker, ned med buksa og klasse meg på pikk, pung m.m, og lenket fast i en stol på politihuset med håndjern.

Jeg har aldri vært mistenkt for salg, kun å patte på en maispipe. Aldri har de funnet så mye som ett milligram narkotika hos meg, ingen besittelse, intet salg, kun bruk og erverv.

At politiet opptrer som noen jævla apekatter hvis de får anledning til å plage "stoffmisbrukere" er ingen myte.

Har også blitt stoppet på gaten på vei hjem fra fisketur, gående hjem en ti minutters spasertur fra vannet der jeg fisket. Full tegn og symptomsjekk, må fortelle om medisiner jeg eventuelt bruker, må fortelle om sykehistorikk etc. Dette skjer en lørdag sommerkveld rett utenfor der jeg bor, så alt av naboer som sitter ute og nyter sola får med seg all ovenfornevnte informasjon, i tillegg til at de nå sannsynligvis tror jeg er vanekriminell. Kult. Dette havnet også på tv serien Nattpatruljen, så jeg fikk mulighet til å se/høre foranledningen til hvorfor de valgte å stoppe meg. Grunnen var, og jeg siterer "der går det to gutter med fiskestenger, la oss sjekke dem". Jeg var da i midten av 20-årene og ikke en jævla 14-åring ute for å stjele fiskeutstyr eller hva de nå enn bruker som unnskyldning for å sove om natten. Etter en halvtimes tid med nedverdigende oppførsel mot meg fikk jeg gå, for jeg hadde jo tross alt ikke gjort noe galt. Dette utspiller seg sentralt i en mellomstor norsk kommune, ikke på landet, og dessverre kjenner jeg til flere lignende eksempler.

Så nei, man trenger ikke være mistenkt for hverken salg, oppbevaring e.l. for at politiet skal bruke store ressurser på deg.