View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker på du ikke er paranoid fra før? Politiet lusker ikke rundt i hagene til folk som har mindre mengder hasj. Forsåvidt ikke i hagene til folk som har større mengder hasj heller med mindre de henger opp romavlyttingsutstyr, dette kan de gjøre om det er gjort omfattende spaning som har gitt bevis på 50+ kg, som de skal kartlegge og avlytte mer om hvor kommer fra og hvor skal til. Det er ikke mulig at de bruker sånt utstyr på deg om de kun har mindre mengder på deg. Og hva er "snikrazzia"? Om du tror at de har vært der og hatt razzia men satt alle tingene forsiktig tilbake igjen så ER du paranoid.

Når politiet kom kjørende, SA de at de hadde venta på akuratt deg, eller er det du som antar det? De står nemlig ikke utafor hus å kaster bort tid på å vente på at en stakkars vanlig hasj røyker skal komme ut med søpla for å "ta" han rusa.. I små politidistrikt de ikke har en dritt å gjøre kan de ta seg noen sånne runder forbi der de vet det kan være problemer, men de står ikke å venter på at noen tilfeldigvis skal komme ut. Da har de isåfall fått tips eller indikasjoner på at du oppbevarer større mengder eller er en aktiv selger i byen som de håper å finne mer bevis mot.
Skjønner at du føler deg trakassert og er forbanna, men jeg tror deler av disse omstendighetene er paranoiaen din med mindre du faktisk driver store store mengder.
Jævlig kjip opplevelse uansett! Hva ble konklusjonen? Fant de noe og hvilken paragraf sa de de ransakte boligen for?
Det er uansett lurt å få deg en advokat som kan hjelpe deg om de kommer å skal ta seg inn igjen uten ransakelsesordre eller de tar ut noe tiltalte. Om du får status som mistenkt i noe er de pliktige til å si det (med mindre de driver skjult avlytting, noe de ikke gjør på små mengder) og du får gratis forsvarsadvokat fra da. Men allikevel greit å bruke en tusenlapp eller to på å snakke om hendelsen og disse omstendighetene her du lurer på!
Vis hele sitatet...

Jeg skjønner at det kan virke som jeg er på bærtur og paranoid som faen, men jeg har rimelig grunn til å tro at de mistenker meg for noe, helst på grunn av omgangskretsen min og at jeg har en ganske rufsete historie fra før jeg var i fengsel. Men jeg lærte min lekse, jeg ble løslatt fra varetekt for litt under ett år siden og skal i retten i nærmeste framtid. De fant 1,5g med hasj og spurte om jeg ville motta et forelegg og avhør på stedet, hvis ikke måtte jeg bli med i arresten. Jeg fikk ikke noe papir, paragraf sitater eller noen ting, men de hadde sentralen på øreproppene og sa kort tid etter de stoppet meg til sentralen at det ikke var behøv for støtte og at "[han] er rolig inntil videre". De var også bevæpnet, men kun to stykker. Jeg har heller aldri sett dem før, og det første de sa var "er det [navn]?". Så da var det ikke noe tvil om at det var målrettet.

Setter pris på alle råd, tror jeg må ringe advokaten. Det er litt vanskelig å renvaske seg når man ikke blir tiltalt eller får mistenkt status på det de ser ut til å faktisk mistenke. De har ikke mye lyst til å tro at man faktisk kan legge om livet sitt. Og ja, jeg er litt paranoid, men det er på grunn av ganske usedvanlige hendelser, ikke røyken
Er heller ikke enig med å forkaste alle tjenestemenn og kvinner som dårlige personer, de fleste er faktisk veldig trivelige, men det som skjedde i dag er den kvalmeste episoden jeg har hatt i møte med dem, med tanke på oppførsel og fremgangsmåte.