View Single Post
Sitat av Teratom Vis innlegg
Sjekker litt rundt dette selv. Nei, det er ikke noe kort i dekoderen. All decrypt gjøres i boksen antakeligvis med en nøkkel som nok ligger hardkodet. Denne nøkkelen kan være basert på MAC-adressen, alternativt er nøkkelen lagt inn fra fabrikk og Altibox sitter med en tabell (MAC <-> key). Det er kun pakkeinnholdet som er kryptert.

Har snoket litt rundt på primært åpne fora, men lite info å hente. Prinsipielt kan de benytte et nøkkel/sertifikatopplegg med tunge algoritmer (AES etc).

Jeg skal sette i gang et lite hjemmeprosjekt på dette snart for å finne ut mer. Tviler på at noen her inne besitter den kunnskapen du søker, men hvis jeg tar feil så hadde det vært hyggelig med litt kunnskapsdeling
Vis hele sitatet...
Ja, gjør gjerne det! Jeg er som sagt helt grønn på det med tv sendninger. En ting jeg tenkte på og teste når jeg kommer hjem er om sette opp å lytte på flere multicast iper. Og spoofe MAC til settop boksen så kan vi se om det er authorisert mha MAC. Jeg har cirka 62 kanaler. Jeg har sniffet alle ip'er mha av wireshark. Men det kanskje er flere kanaler i samme ip-range som jeg funnit, som også er kryptert?

Dette er NRK1, 2 og 3 hvis jeg husker riktig.
udp://@239.192.1.179:5501
udp://@239.192.2.80:5501
udp://@239.192.2.89:5501

Med andre ord alle kanaler som blir multicasta til meg og jeg har på min settop boks kommer på 239.192.1.0/24 og 239.192.2.0/24.

Har en m3u playlist, hvis det er noe av intresse.