View Single Post
Personlig kom jeg lengre med "angsten min var så jævlig at jeg *tok* et par valium av tanta mi sitt medisinskap" - siden mange lenger tolker det som faresignal på spredning/misbruk hvis man har bekjente man *får* slikt av.

Merk at dette bare er min erfaring - ingen fasit på så måte.

Men ja, hvis du vil ha de legalt er det så absolutt verdt forsøket å si det til lege for å prøve og få de utskrevet.

Jeg har brukt benzodiazepiner halve livet nå - og de er fryktelig lett å bli glade i... Hvis du spør etter de fra lege ville jeg ordlagt meg som "jeg vet de er himla skumle mtp. avhengighet - så jeg lurte på om jeg kunne få en *minstepakning* og at den skal vare minst et par måneder"

Det viser ansvarlighet og moderasjon. Etter hva jeg har hørt på diverse rehabs kommer avhenigheten snikende etter 10 dager kronisk bruk. Jeg ville vært svært forsiktig med å bruke de fast - evt. hatt flere dager uten bruk enn med.

Tross alt kommer "hverdags-angsten" til å tidobles hvis du spiser deg inn på disse...

En annen greie er sertifikat ; Det er ikke mange leger som skriver ut bz til personer med sertifikat - og siden halvveringstia på vival/valium/stesolid (samme virkestoff) er latterlig lang - vil jeg oppfordre til å la bilen stå lenge etter inntak...

(Hvis lappen er en greie vel og merke)

En venninne fikk valget ; Valium og å la bilen være i to dager etter inntak, eller sobril og la bilen stå én dag etter inntak.

Om du burde eller ikke burde si dette til lege får være opp til deg - jeg ville bare vært forsiktig med hvordan jeg ordla meg hos legen om det.

Worst case ; Hvis du har barn og sier du *fikk* de av en bekjent - *kan* det komme bekymringsmelding. Og jeg sier KAN med store bokstaver siden jeg har hørt temmelig merkelige historier.

All in all skal det mye mye til for at sertifikat og barn ryker - jeg bare sier det er faktorer som er greie å ha med i en evt. fremstilling =)

Send meg pm om det ellers skulle være noe - liker å påstå at jeg snakker både lege og reseptblokk temmelig flytende.

Best of luck <3