View Single Post
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Spørsmålet er vel fortsatt om de kommer til å følge det riksadvokaten sier. Så langt virker det ikke som politiet bryr seg veldig om ting som dette, og kjører på som de alltid har gjort.
Vis hele sitatet...
Om betjenten i gata bryr seg eller ikke hjelper ikke så mye når det er en jurist som tar den endelige avgjørelsen her og skal gjøre rede for saken i retten. Jeg tenker at juristene stort sett følger Riksadvokatens direktiver.

Sitat av 420master Vis innlegg
Men! Jobber som håndverker og har jobbet hos sjefen på OPS og tilogmed han sa jo at han hater å ha politiet bak seg, glemmer å blinke når han kjører i rundkjøring osv

Da tenker jeg; hvordan skal VI ha tillit til de, når de faen ikke har tillit til sine egne engang
Vis hele sitatet...
Å ikke like å ha politiet bak seg i trafikken handler da ikke om tillit? Det handler vel mer om at folk generelt ikke liker å bli overvåket, og når man har politiet bak seg så tenker man kanskje at de følger med på alt som skjer, selv den miste feil (selv om de sannsynligvis er på vei til et eller annet og ikke egentlig bryr seg).

Sitat av drewjuice Vis innlegg
men på den andre siden har jeg blitt frakjørt av politibiler som ligger 10-20km/t over fartsgrensa uten å kjøre utrykning
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du om de var under utrykning eller ikke? Det er ikke slik at politiet er nødt til å ha på blålys for å kunne bryte de relevante trafikkreglene. Alt avhenger av hva som er nødvendig i tjenesten. Kanskje kjørte de for fort uten grunn, men kanskje gjorde de det ikke. Det vet vi rett og slett ikke.