View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er i en lignende problemstilling, er ufør men med noen tusenlapper ekstra på konto iblandt fra utenlandsk bedrift. Hvordan fører jeg eventuelt dette riktig opp i selvangivelsen? Skriver jeg forventet ekstrainntekt på den selvangivelsen som har kommet nå nettopp eller er det noe jeg bare kan la gå til neste års skattemelding når det kommer en oversikt på den over innskudd og formue og som vil rette seg automatisk?

Jeg unner meg den ekstra inntekten men vil ikke at det skal få konsekvenser med skatteetaten, uførestønaden min eller politiet?!
Vis hele sitatet...

Du kan fint ha inntekt ved siden a uføretrygden, bare du husker å rapportere inntekten, også om den kommer fra utlandet.

Alt av inntekt du ikke rapporterer på selvangivelsen er i grunnen både skattesvindel og trygdesvindel for din del, siden du har uføretrygd. Du er pålagt å rapportere ekstra inntekter. Manglende rapportering vil bli sett på som om du har forsøkt å ha svart inntekt ved siden av trygd. Om noe er uklart rundt hvordan du fører inntekten i selvangivelsen så snakk med en rådgiver og betal noen kr for å sikre at du gjør ting korrekt.