View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du er ikke svak, du har en lite optimal mental tilstand, og den kan forbedres.
Det er klart dette påvirker deg dypt, det ser jeg i språket du bruker: "Makt" og "grovt ydmykende" er ord jeg hadde brukt på seksuell trakkasering og slike alvorlige hendelser.
Men, det er stadfestet i loven at man må sjekke at kjøperen er gammel nok til å kjøpe tobakk/alkohol.
Vis hele sitatet...
Jeg har utvilsomt mye å jobbe med og jeg jobber kontinuerlig med meg selv, min skjørhet er noe av det jeg må jobbe mer med, du har helt rett.

Hvis jeg skulle blitt alvorlig seksuelt trakassert ville jeg kalt det noe mer alvorstynget enn grovt ydmykende, for eksempel at jeg ble utsatt for alvorlig ondskap. Dette er en subjektiv tolkning av ord, husk at eksempelvis fotballag som taper så det synger ofte blir ansett for å ha blitt grovt ydmyket og gjerne at det var en maktdemonstrasjon.

Ja, det er stadfestet i loven at man skal sjekke ID, men måten den butikkansatte sjekker ID på TS har allerede blitt diskutert opp og ned i mente.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet blir tatt tak i fra feil ende: Det er TS og du som må arbeide med seg selv. For du kan ikke gå rundt å tro at folk vil behandle deg med den forsiktigheten du beskriver, og i voksenlivet vil man flere ganger få utprøvd sine grenser både på privaten og i arbeidslivet.
Vis hele sitatet...
Til tross for at jeg har mye å jobbe med mener jeg at den butikkansatte har en attityd som må vekk. Man kødder ikke med kundene sine når det er uønsket fra kundens side og da tar jeg i betraktning at den butikkansatte faktisk irriterer TS på pur faen, TS bidrar tross alt til lønnen til den butikkansatte, dette gjør hele sulamitten i alle fall ydmykende i folk flest sitt syn vil jeg anta, men jeg ville personlig følt det som grovt ydmykende.

Som tidligere nevnt i tråden har jeg blitt alvorlig mobbet i min ungdom og har fått generell hard medfart i livet som voksen hvilket gjør at jeg er fult klar over uforsiktigheten til mange mennesker.

Jeg vil se en mer ydmyk verden og det er stort sett hva jeg baserer mine skriv på. Jeg lever meg inn i TS sitt følelsesliv og kjenner meg igjen. Mine skriv i denne tråden var en støtte til han. Nok en gang vil jeg påpeke at jeg foreslo spyttklysse på rullebåndet fremfor å slå ned den butikkansatte. Det er selvfølgelig ikke pent å spytte på et rullebånd og spesielt ikke nå i disse koronatider, men bedre enn å mane til slosskamp.

Takk for diskusjonen folkens, det beriket meg.