View Single Post
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
158
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
dette med junkie er faktisk veldig gjenkjennbart for meg, dvs, det var veldig gjenkjennbart da jeg var på nybegynnerstadiet, akkurat som du er nå. Sånn alt i alt skriver du og høres ut som en mye yngre Equimanthorn, som er ganske morsomt. Det har kanskje noe å gjøre med at en av dine største frykter er å bli sånn som du beskriver, jeg hadde det akkurat på samme måten og fikk akkurat de samme bildene i hodet som du gjorde, særlig på LSD. At du i en annen tråd prata om at du hang mye med eldre som ungdom og sånn jammer veldig mye med hva jeg selv gjorde så there's that. Nå har jeg prøvd stort sett alt du er redd for og det er helt andre ting jeg sitter og noier for i dag, for psykedelika vil til syvende og sist vise deg at trips ikke bare skal være rosenrøde hvis du tenker å gjøre karriere som psykonaut. Med det sagt så menes det ikke at man skal gå gjennom bad trips bare for. å ha det jævlig, men nå kjenner du litt på hvordan det er å trippe hardt, og jeg vil tippe det satt deg ut ganske greit. Psykedelika brukt rekreasjonelt vil til syvende og sist vise deg sider av deg selv du ikke tenker over, få deg til å føle følelser du fortrenger og noen ganger er deilig og komme helskinna ut av noe som for mitt vedkommende bare føles som en mental beatdown hvis ender i endeløs lykke, takknemlighet og at man får ting i perspektiv. Jeg snakker av erfaring, jeg er en sånn kar som tok heroiske doser (vi snakker 10 gram sopp og 700 mikrogram syre), da snakker man harde trips da! Jeg har som mål om å gjøre noe sånt igjen, men jeg blir ikke yngre med åra jeg heller, og det er litt av greia med psykedelika. Utover det, følte du at du lærte noe av det eller fikk noe ut av det på en annen måte?

Når det kommer til spørsmålene dine så ser vel menigmann på psykedelika som noe rare greier man ser rare greier på. Litt generasjonsforskjell er det nok, men jeg tror basicbros og basicbitches som på overflaten kjenner greia ser på det som noe skummelt okke som, men jeg tror troen på at man risikerer å hoppe ut av vinduet osv begynner å bli ganske avleggs tankegang, en tankegang forbeholdt boomers.
Vis hele sitatet...
Litt gøy at du ser deg selv i meg da! Og ja. Det er vel én av mine største frykter hvis vi ser vekk ifra edderkopper og mamma (haha) å ende opp som en junkie. Jeg satt visse premisser for meg selv tidlig da jeg fant ut at det var mer enn bare alkohol og nikotin av nevneverdig verdi. Disse premissene var å fortsette livet helt vanlig og unngå vanedannende stoffer, noe jeg har klart. Jeg gjør det vanvittig bra ifra et akademisk perspektiv, og begynner forhåpentligvis om ikke så altfor lenge på en høyprofilert universitetsutdanning. Problemet var jo det at jeg følte meg såpass svekket og jævlig mot slutten av trippen at jeg følte meg VIRKELIG som en narkoman selv om jeg visste at jeg virkelig ikke var det i det hele tatt mtp de bildene jeg får i hodet når jeg tenker på en junkie. Noen psykonaut har jeg ingen planer om å bli. Ja, jeg har planer om å ta noen relativt store doser psykedelika og trappe gradvis oppover, men kommer nok aldri til å gå høyere opp enn 3,6 gram sopp, slik level 5 dosen er. Noe høyere enn det og du ber jo nærmest om psykose, tenker jeg.

Når det kommer til hva jeg fikk ut av trippen er det en god del. Etter en slik opplevelse vil nok mange få litt avsmak på psykedelika, kjenner mange som har fått avsmak etter en opplevelse av samme natur, men for min del var det snarere tvert imot. Jeg skjønte for første gang hva psykedelika VIRKELIG dreide seg om. Jeg skjønte at dette var litt i tyngste laget, så neste gang vil jeg nok ta en tilsvarende dose og mestre den, og dermed gå videre oppover. Jeg tok masse ifra trippen, og siden den har jeg blitt enda mer motivert til arbeid og har kuttet ut flere mennesker ifra livet som virkelig bare ga meg piss. Lærte også at man burde ha hakket mere respekt for slike substanser enn det jeg har hatt under tidligere trips. Dette er sterke greier, og egentlig ikke noe du burde leke rundt med alt for frekvent.

Sitat av Hydra Vis innlegg
Aldri vært borti det sjæl, men har to bekjente som lekte med det.
Han ene må være i permanent bevegelse fordi han tror det bor krypdyr unner huden som kiler han når han sitter i ro. Dette har vedvart i godt over 10 år.
Han andre angrep møblene sine med kjøkkenkniv før han heiv seg naken ut av vinduet i 5. etasje.

Har lest en rekke tråder hvor det blir påpekt at man alltid skal være fler, hvorpå gutta mine garantert gjorde noe feil. Har egentlig slått meg til ro med at psyken min til tider er såpass dårlig at jeg ikke orker noen form for russisk rulett.

Edit: har i dag lært at rulett skrives med to t'er
Vis hele sitatet...
Den er jo småkjip. Slike historier har jeg sjeldent vært borti, så jeg merker at jeg tviler litt på han som har krypdyr under huden. På et eller annet punkt må man jo komme seg igjen, og gjør man ikke det blir det jo psykiatrisk avdeling som blir tingen. Kan jo også være at dette var en underliggende vrangforestilling som tilfeldigvis ble utløst akkurat i samme tidsperiode som psykedelika. Er vel en egen sykdom om jeg ikke tar helt feil. Han som angrep møblene sine og hoppet ut av vinduet merker jeg at jeg tror hakket mer på. Derimot skal du ta rimelig høye doser for å klare å bli aggressiv, og å ta så høye doser uten noen andre tilstedet er jo ren idioti. Desverre er det jo leit å høre slike historier. Overlevde kisen? Og er det noen mulighet for at de har overdrevet? Med slike historier som du har skjønner jeg godt at du er avholds.

Forresten, gratulerer med ditt nye grammatiske ordforråd! Skal doble dagens gevinst og minne deg på at ''Unner'' skrives som ''Under''. You learn something new every day
Sist endret av Dartrix; 6. oktober 2020 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.