View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tenkte ikke så veldig mye på det jeg svarte på her, men det jeg tenkte i utgangspunktet er hvis at spillavhengighet er klassifisert som en psykisk lidelse, og det ikke bærer så veldig mye positivitet med pengespill online, så kan vel staten sette en stoppe for dette, og forbrukslån også. De har jo allerede gjort AAS ulovlig (1. Juli 2013).

Min personlige mening er at staten ikke skal bestemme over individ, men jeg tror for fellesskapet så tror jeg det er litt annerledes.
Vis hele sitatet...
Joda. Men der igjen er det ikke så lett som at staten bare kan vri på en bryter. Hva skal man liksom gjøre? Forby pengespill på nett? Da vil man jo skape et ulovlig og uregulert marked for dette. Å drive organisert pengespill er jo for øvrig ulovlig å drive med her i Norge. Likevel er det ikke ulovlig å spille hos internasjonale selskaper. Hvordan skal man da holde det vekk fra folk? Bannlyse nettsidene? Tvinge bankene til å blokkere innkjøp på slike nettsider? Det sier seg jo selv at det ikke vil gå da det er enormt mange nettsider der ute og de kan poppe opp veldig fort og forsvinne like fort.

Skal man da sette sperregrenser og kontroll over bankkontoene til de som er diagnosert med spillavhengighet? Det ville jo for øvrig fungert... helt til de begynner å stjele andres kredittkort for å gamble med.
Sist endret av Sopphuet; 28. januar 2020 kl. 19:19.