View Single Post
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Basert på personlig tro er min oppfatning av at det i perioder "ligger noe i lufta" - har du noen gang vært på et sted, gjerne et utested hvor du allerede tidlig har oppfattet at det ligger en slags uro i lufta, for så at kvelden eksploderer i en rekke hendelser som er ganske crazy, være seg vold, overdoser, politi og alt som hører med?
Dette gjelder for meg hele dager, og hele perioder, hvor man kan føle at noe brygger.

Hva med fullmåne; Jeg oppfordrer folk til å prøve å være bevisst på for eksempel biltraffiken på dager med fullmåne. Jeg ser alltid økt aggressiv og tullete kjøring på disse dagene.
Det er vel også en greie at voldhendelser og skit skjer mer under fullmåne mener jeg å ha lest.

Som sagt, jeg er litt puzzled og lurer på om noen kan hive seg på med innspill og bekrefte at de evt tenker det samme over hva som skjer nå?
Vis hele sitatet...
Det har skjedd mye forskjellig i landet siste ukene, og du tenker at det kan henge sammen. Det kan vel også være tilfeldig, men greit nok, la oss anta det. Men hvordan? Hvordan kan hendelser i Oslo og Haugesund ha en sammenheng? Hvordan i all verden kan mennesker rundt omkring i Norge påvirke hverandre? Kan det være gjennom nyheter, internett, sosiale medier? Nei, det er sikkert gjennom månen! Eller... en slags miasma som ikke kan påvises men som man kan tenke og føle at er der.

Folk må få tro på hva de vil for min del, og jeg skal ikke arrogant slå fast at det ikke finnes ting mellom himmel og jord som jeg ikke får med meg. Men hvorfor i all verden hoppe til sånne forklaringer når det finnes helt plausible, logiske, jordiske forklaringer som gjør samme jobben? Da tenker jeg at det er mer et behov for mystikk enn reell sannhetssøken som ligger bak.