View Single Post
Sitat av JRF Vis innlegg
Også kan du jo f.eks lese på de største feministiske organisasjonene i Norge som Ottar, Kvinnefronten, Feministisk initiativ, Feministisk Forum, Norsk Kvinnesaksforening, Ap's kvinnegruppe (og de andre partienes kvinnegrupper), LDO, Krisesentersekretariatet / krisesenterene, osv.
Samtilige diskriminerer gutter og menn.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til noe konkret? Så jeg slipper å bla gjennom tusenvis av sider, mener jeg.

Sitat av JRF Vis innlegg
Eller man kan lese Klemetsrud modellen som brukes av alle offentlige etater når det gjelder familievold hvor ALLE eksempler og referanser viser til menn som overgriper og kvinne som offer.
https://www.bufdir.no/globalassets/g...idert_2017.pdf
Vis hele sitatet...
Uhm... Har du lest den selv?
Jeg leste nemlig gjennom nå, og jeg finner faktisk ikke et eneste eksempel på det du viser til. Tvert i mot er det gjennomgående kjønnsnøytrale uttrykk som «vold mellom foreldre», «vold mellom omsorgspersoner», «voldsutøver» og «melder».
Her er noen av samtaleeksemplene som er brukt:
  • «Vi vet at du har snakket med Pål om at mamma og pappa slår deg. Vi synes det er bra at du forteller voksne hvordan du har det.»
  • «Vi har fortalt at du har vært modig og snakket med oss om at mamma slår deg når du ikke hører etter» (min utheving)
Tvert imot er det ikke ett eneste eksempel på menn som overgripere. Ikke ett. Og det til tross for at det er menn som overlegent dominerer statistikken for voldsbruk på hjemmebane.
Og uansett om det hadde vært eksempler med menn som slår – hvordan hadde dette vært et uttrykk for at feminister hater menn?

Sitat av JRF Vis innlegg
Eller veiledningen for kjønnsdiskriminering i reklame hvor nøyaktig like situasjoner for menn bedømmes å ikke være diskriminerende, mens for kvinner dømmes de til å være diskriminerende:
https://www.forbrukertilsynet.no/con...atert-2018.pdf
Vis hele sitatet...
Hva er det du reagerer på her, egentlig? Denne veiledningen har da et sterkt fokus på likeverd mellom kjønn, og de tilfellene der de gjør forskjell på seksualisering av menn og kvinner, er ganske velbegrunnete. Tradisjonelle kjønnsroller og fordommer ses i sammenheng med reklamenes intensjon.


Når det kommer til jentepoeng i høyere utdanning, så er jeg enig i at det er noe som skurrer. Det der kunne blitt løst på en bedre måte.
Men, hvor får du 160 studier fra? På siden du linker til så lister de opp 13 linjer, i tillegg til «bachelorstudier i ingeniørfag (bortsett fra kjemi, ortopediingeniør, bioingeniør og landskapsingeniør)». Nå vet jeg ikke hvor mange det er, men er det 147 slike linjer, altså?


Ellers så skulle jeg også gjerne sett mer og bedre ressurser til selvmordsforebygging og kreftbehandling, men er det feminismens feil at dette er for dårlig?
Sist endret av Realist1; 26. september 2019 kl. 16:05.