View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du blir nødt til å komme med mye mer informasjon om det skal være mulig å hjelpe deg. Har du i det hele tatt installert driveren?

At ingenting virket sier lite, du har nest sannsynlig fått mange feilmeldinger som kan si mye om hva som egentlig er feil.

Du må begynne i én ende, først må du få nettverkskortet til å virke skikkelig.

Så vi må finne ut hva det er du sier du ser i wireshark når du lytter.
1. Hva ser du i wireshark når du lytter i promiscious mode?
2. Ser du andres trafikk eller bare din egen?

Husk at det er mye cahcing o.l så når du skal generere trafikk på nettverket bør du renske cache på enheten, benytte inkognito modus, gjerne laste ned helt nytt innhold, feks besøke et utenlandsk nettsted du aldri har besøkt tidligere.
Vis hele sitatet...
Hei, og beklager at jeg var veldig uklar i siste melding. Jeg hadde brukt noen timer den kvelden, kun på denne usb saken, og var ganske sliten i topplokket. jeg har funnet ørten måter å få inn en driver på, slik at kortet skal virke. Og for de fleste så funker den ene eller den andre metoden. Men for meg så fungerte ingenting. Kjedelig.

For å ta den som følger med kortet, og som du linket til tidligere:

Der går jeg til side 9 i bruksanvisningen, som heter Kali.
Alt ser ut til å gå som det skal helt til slutten. Og da følger jeg punkt for punkt.

på slutten, altså punkt tre load the driver ... der finner den ingenting. Jeg prøver rett i terminal, og jeg prøver å åpne mappen som alle filene ligger i først, men ingenting hjelper.

Så googler jeg masse. Jeg finner flere forskjellige metoder folk bruker. Alt fra 3 kommandoer til en lengre liste. Jeg gjør akkurat slik det står men fungerer ikke. Til slutt eksploderer hodet mitt, og jeg lukker 15 20 faner og går å legger meg. Jeg husker ikke feilmeldingene og loggen er så full i sider at jeg finner ikke frem igjen til dem jeg prøvde.

Og ja, da skjønner jeg at det ikke skal være enkelt å hjelpe meg. Men jeg tror dette har noe med at jeg kjører linux via vb. Jeg kunne tenkt meg å ha linux kali på en egen partisjon hvor jeg kunne dualboote med windows. Jeg prøvde det også, men fikk en feilmelding når jeg skulle installere.

Feilmelding: error invalid buffer alignment 1387572160

Aner ikke hva den skal bety. Maskinen har både nok prosessor nok minne og nok lagring til at dette skulle gå fint.

Jeg er passelig oppegående på mac og pc, men linux er så nytt for meg at jeg sliter. Men jeg gir ikke opp. Samtidig føler jeg at det ikke bare ligger på meg at dette ikke går. For man trenger ikke mer enn noen få poeng i iq for å klare å følge med på en youtube video eller følge en bruksanvisning.

-----------------------------------------------------------------------------

Så enn så lenge har jeg kali i VB på en bærbar win maskin.
Kali bruker det innebygde nettverkskortet i maskinen via bridgemode.
Da kommer jeg fint på internett, både på win og via kali.

Kali registrerer ikke dette kortet som wifi, men som kablet nett.
Jeg åpner Wireshark, og huker av for prom mode, og trykker søk.
Her får jeg opp forskjellig, og regner med dette ikke bare er fra min maskin:

Under protocol ser jeg ssdp mdns arp upd LLmnr
Det er mye lang uforståelig tekst under fanen info, men jeg ser av og til hva jeg kaller mobilen min på nettverket, jeg ser spotify og philips hue som er koblet til nettverket.

Jeg høyreklikker på mye av dette og har et valg under follow, og det er upd stream, men det er bare masse vås ...

Får du / dere noe som helst ut av dette? Bortsett fra at jeg er så noob at jeg ikke burde holde på med dette?

------------------------------------------------------------------
Oppdatering:

Jeg prøvde på nytt å få lagt inn kali på en partisjon, og ved oppstart så kommer kalibildet fram, og jeg kan velge mellom windows og kali. Dette er vel dualboot.

Eneste feilmld som kom under instalalsjon var nettverk. Kali fant intet nettverkskort. Ikke den interne, og ikke det via usb. Den ba meg da velge driver fra en liste, men uansett hvilken driver jeg valgte, så ble kali bare stående. Så jeg måtte velge intet nettverk. Da først gikk installasjonen videre.

Så jeg er vel egentlig tilbake til null ... intet nettverk, og nå heller ikke via bridgemode, da det er en egen installasjon. Nå må jeg kanskje klare å finne linux drivere for diverse som jeg må få inn i linux? Virker ikke som linux reagerer på usb portene, og da begynner vel dette å bli ganske komplisert ... for hvordan få noe inn i linux i det hele tatt da ...

Er jeg på rett spor eller er jeg på ville veier?
Sist endret av Amistad; 3. september 2019 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.