View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du må slutte å tro at verden er som på film eller i tv-serier. Nei snuten har ikke solgt softguns på det svarte markedet. De har neppe bøffa 200g hasj heller.

Om vanlige folk ønsker å lære seg våpenbruk enten det nå skyldes jakt, eller at de liker å skyte eller ønsker å konkurrere så er jo den vanlige måten å gjøre ting på å bli medlem av et skytterlag, en pistolklubb eller kanskje starte med miniatyrskyting. Ikke "trene i skogen på imaginære fiender med softgun".

Helt ærlig så tenker jeg når jeg leser denne tråden at folk som deg og kameraten din det er slike folk som absolutt ikke bør ha omgang eller tilgang på våpen av noe slag. For det virker som dere har laget dere et alternativt verdensbilde der dere tror dere er frihetskjempere som står opp mot overmakten og dere tror at snutens jobb er å herje med "fritenkere" som det virker som dere tror at dere er.

Jeg er heller veldig begeistret for snuten og endel av metodene de bruker, men jeg klarer å se både at vi faktisk trenger dem og at selv om enkelte av dem har strekt reglene så betyr ikke det at all snut suger.

Om dere fortsetter i dette sporet så tror jeg dere kommer til å ende på samfunnets utside. Som to bitre gamle menn med et enormt hat mot samfunnet og alt som representerer det offentlige eller overmakten. Og til sist så kommer dere helt sikkert til å gjøre noe som dere må angre på til evig tid.

Kameraten din mistet alle lekene. Aksepter og move on. Kjøper han mer av samme sort så vil han miste det også. Finn dere andre hobbyer og lev livet fremfor å surre rundt i skogen med softguns å tro at dere trener på å bekjempe kriminalitet eller slik at dere "kan slå tilbake mot overmakten".

I din alder så burde fokus være på skrev, gode fester, henge med venner og ha kult. Ikke sitte foran pc og bygge opp et hat mot samfunnet fordi du nå innser at kameraten din ikke får erstatning.

Forsøk å bli voksen og heng fast i en fantasiverden der dere ser på dere selv som superhelter. Om du ønsker å endre verden så start med deg selv. Gjør politiet en dårlig jobb? Bli politi og stig i gradene slik at du kan endre systemet fra innsiden. Eller bli politiker eller justisminister eller whatever som gjør at du får makt til endre systemet.

Den veien du er på nå går helt i en annen retning, bitterhet og hat er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Narkotikapolitikken i Norge bryter faktisk med menneskerettighetene og stammer fra en repressiv undertrykkende politikk. Les deg litt opp om ting før du forteller andre hva de "burde" og "skal" gjøre. Bare fordi du gjorde visse ting når du var ung, setter ikke det den moralske standarden for hvordan andre skal leve sitt liv. Å prøve å oppdra sitt barn til å leve akkurat slik man har levd selv er totalt feil. Samfunnet forandrer seg og forandring er noe som virkelig trengs om man tenker på alle unødvendige offer som skapes på grunn av en totalt mislykka og feilslått narkotikapolitikk.

https://www.dagbladet.no/kultur/nar-...budet/70409679