View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Snakker om personlige kontakter for Traaseth, Andresen er tross alt datteren til en av Norges rikeste personer. Uavhengig av referanser sier det seg selv at det kjøper Traaseth goodwill hos Johan og i hans nettverk. Selvfølgelig er det ikke verdt sett sett utifra den medieraksjonen som kom, men det blir mer etterpåklokskap enn klokskap. Selvfølgelig er det slik at personer gjør ting for sin egen gevinst, det vil det alltid være. Men igjen blir det et galt bilde av Norge da dette reguleres gjennom negative reaksjoner, som all annen moralsk atferd.

Selvfølgelig er det verdt det å ta en utdanning, og du vil i alle statlige ansettelsesprosesser stille sterkere om du er bedre kvalifisert (med unntak av politiske posisjoner da), dette er ikke normen det er unntaket til regelen.



Innvasjon Norge er et statlig selskap da, som ikke styres av kapitalisme og aksjonærenes utbytte. For staten er det andre spilleregler som gjelder da deres mål ikke bare er å maksimere utbytte men også velferd og andre mål for dets aksjonærer. (innbyggerne)

Følgelig er det uforsvarlig moralsk når Andresen ikke har noe konkret å bidra med til innvasjon Norge da hun er 23 år gammel og meg bekjent ikke har fullført noe formell utdanning. Hun har da altså lite å bidra med til innovasjon Norge rent bortsett fra at Traaseth drar personlig nytte av det slik jeg ser det.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt men jeg ser ikke verdien av Andresen, det holder ikke å bare ha penger. Jeg tror kanskje noen har hatt en tjeneste til gode.