View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så du ser fortsatt like svart/hvitt på medisinbruk - enten lever man i et pillehelvete eller har en sunn, straight edge livsstil. Betyr det at alle som går på p-piller befinner seg i helvete? Det finnes altså ingen mellomting, og ingen har egentlig noensinne bruk for piller, om enn i en avgrenset periode. Fortell det til psykotiske schizofrene, traume- eller smerteofre og se hvordan de reagerer.

Empati handler om å se verden fra andres perspektiv, og i denne tråden har du grundig bekreftet at dette sannsynligvis ikke er din sterkeste side.



Tull og tøys, du vet vel at det er mulig å bruke stoff forsvarlig for å unngå cravings og abstinenser. Misbruk over tid gir gjerne dette, men la meg liste opp en rekke stoffer jeg selv har inntatt uten å egentlig ha hatt annet enn positive opplevelser, både før og etter rusen:
- LSD
- Sopp
- DMT
- MDMA
- Samtlige benzo (foruten korttidsabstinens ved én anledning av Sobril pga. brå halvveringstid)
- Alkohol
- 2CB
- Ketamin
- Speed
- Kokain
- Khat
- Koffein

Hovedgrunnen er vel at jeg har holdt meg til relativt fornuftig bruk i kortere perioder og/eller trappet ned, og bakrus er ikke det samme som abstinenser. Men nå gir jeg opp, dette føles som å forklare farger til en blind person som nekter å innse at resten av verden har synsevnen i behold.
Vis hele sitatet...
Takk for at du avslørte deg selv som rusmisbuker. Det sier mer enn 1000 ord.

Bakrus og abstinens er ikke det samme??? Mye rart man skal høre før ørene detter av.

Smerteofrene fikk det som de ville da legene i USA gav opiater i rikelige mengder til dem som bad om det. Det resulterte i mer enn 50 000 overdosedødsfall tilknyttet denne bruken i 2017 i dette landet.

Og trådstarter er hverken shizofren eller smerteoffer, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander dette inn i denne diskusjonen..