View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Kan du si noe om hvordan det er med sponsing av programmer. Man ser jo ofte at programmet er sponset av "......". Dette er jo pr. definisjon reklame. Eller hvor ofte det skjer vet jeg faktisk ikke, da jeg ikke ser så mye på TV. Men jeg husker godt å ha sett dette ved flere anledninger. Nå vet jeg jo at nyhetene selvsagt ikke sponses slik.
Vis hele sitatet...
Det blir vi pålagt fra arrangør av eventet. F.eks div sponsor-plakater når det kommer til fotballkamper(cup). Jeg vet ikke veldig mye om det, men har sydd sammen noen plakater. For at vi skal få lov av f.eks NFF til å distribuere/kringkaste signalet fra eventet, må vi nevne noe om hvem som spytte penga inn der det skjer. Samme gjelder gigantiske arrangement i skisporten.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Elsker NRK.

Om det er lisens eller skatt spiller ikke så stor rolle, personlig spiller det absolutt ingen rolle.

Uavhengig av form så burde beløpet kvantifiseres for en lengre periode, for å sikre politisk integritet. Om beløpet er fastsatt for 5 år frem i tid så er det ikke mye rom på statsbudsjettet for å rise eller rose.
Vis hele sitatet...
Jeg har redigert mange politiske innslag. Personlig har jeg svak eller ingen interesse for politikk(mvh bonde fra Lillehammer..). Veldig ofte sliter vi i klippen om hvordan vi skal vinkle/ikke vinkle saker.

Jeg er ikke journalist, men jeg observerer at reportere til tider blir frustrert av hvordan de "må" legge fram sitt produkt. Det er mye press i bransjen deres og mye press ovenfor vaktsjefer/sjefer/etikkråd/PFU blablabla.

Glad jeg ble tekniker
Sist endret av YvE; 11. februar 2016 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.