View Single Post
Sitat av mroek Vis innlegg
Det er jo også på en måte å innrømme nederlag, selv om det ville løst problemet. Nå har jeg jo 30 dager (kjøpt på Elkjøp) på å returnere routeren jeg nettopp har kjøpt, men jeg vil jo helst unngå det. Jeg liker veldig godt LEDE, og kan det ganske godt etterhvert.

Men for nysgjerrighetens skyld: Hvor bestilte du RB3011 fra, og hva kom den på til slutt? Hvor kjøpte du SFP fra? Samme sted?
Vis hele sitatet...
Er enig i det med nederlaget, samtidig så foretrekker jeg å vite at jeg har utstyr som jeg er sikker på gjør jobben jeg ønsker. Jeg bestilte fra www.eurodk.com. Det kom med frakt på 1360,-. Får vel kanskje en faktura på moms fra DHL etterhvert da. Uansett er det jo ikke så dyrt med tanke på ytelsen man får. Fiberpatchesnor og SFP'en kjøpte jeg fra www.FS.com. Det kom vel på en 350 kroner det også da, jeg valgte en dyr frakt fordi jeg var utålmodig.

@atg Et spørsmål, litt off-topic, men kjappere å spørre her enn på Mikrotik forumet. IGMP snooping krever OS 6.41RC, jeg kjører visst 6.40.1 Current. Forsvinner config dersom jeg oppgraderer? Dersom jeg kjører "check for updates" så får jeg "ERROR: could not resolve dns name". Det virket før jeg begynte å styre med brannmuren, så jeg antar det har noe med oppsettet å gjøre. Men jeg kan kanskje oppgradere manuelt?
Sist endret av KydeX; 14. august 2017 kl. 16:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.