Tråd: Draining
View Single Post
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Veldig kult med de vannførende rørene som stikker ut på begge sidene helt nederst av tunnelen / kulverten på bildene dine, FarLand
Hvor i landet er dette?

Som er par ovenfor har nevnt, så har jeg vært i noen drains i Norge. Men selv om det er veldig spennende, så er det mye stress med alt vannet, særlig når man vil ha med kamerautstyr.

Den største må være tunnelen jeg gikk i med NRK P3. Den var rundt 5 km lang, og på noen steder 50 meter under Oslos gater.
Må legge til at OVA ikke er spesielt glad i at folk går i tunnelene dems, og de anmelder gjerne folkene som går der, så vill anbefale folk å holde seg unna de største aktive tunnelene. Finner mange kule tunneler som IKKE inneholder kloakk og IKKE er aktive i den grad at de er koblet til noe anlegg.

Ellers er det flere små tunneler og kulverter som befinner seg ved blant annet de store elvene rundt om i Oslo. Her har jeg skrevet en litt lengre post om draining etter en tur i 2011.

Som notwist skrev ovenfor, var han og jeg i en drain i Oslo for noen uker siden. Her er et bilde som jeg tror skal få stå for seg selv uten noe mer forklaring:

http://farm6.staticflickr.com/5531/9618653442_5be9b50cd3_c.jpg
Tunnelen er rundt 300 meter lang, og befinner seg ikke langt unna en av Oslos største kinoer

Når det kommer til draining i utenlandet, så ta gjerne en titt på Draining-turen min i Brescia, Italia.

Erling Kagge sin tur under New York sammen med Steve Duncan bør også nevnes i denne sammenheng, da store deler foregikk i vann- og kloakktunneler.

Selv holder jeg meg unna kloakk, så lenge de ikke tunnelen er helt tomme eller er eldret, slik som kloakktunnelen fra 1700-tallet som Luci Tristis nevnte ovenfor, selv om det stinker ganske kraftig møkk der fortsatt. Jeg har forresten en del film fra den tunnelen som jeg muligens legger ut snart!